بورل: ناتو نمی‌تواند خودش را با حال ترامپ و دیگران کوک کند


بورل: ناتو نمی‌تواند خودش را با حال ترامپ و دیگران کوک کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اظهارات رییس جمهور سابق آمریکا درباره کاهش تعهدات واشنگتن به ناتو در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهور ۲۰۲۴، واکنش نشان داد.

بورل: ناتو نمی‌تواند خودش را با حال ترامپ و دیگران کوک کند

به گزارش راهبرد معاصر، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا گفته است که اگر هرکدام از اعضای ناتو تعهدات مالی‌شان به ناتو را برآورده نکنند، روسیه می‌تواند بدون نگرانی به آنها حمله کند. اظهاراتی که واکنش جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به همراه داشت.

بورل در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: بیایید دراین‌باره جدی باشیم. ناتو نمی‌تواند یک ائتلاف نظامی مجزا و با منوی خاص برای اعضا باشد!

وی افزود: این ائتلاف نمی‌تواند به حس شوخ‌طبعی رییس جمهور آمریکا وابسته باشد و خودش را روز به روز با این حس کوک کند. ناتو یا وجود دارد یا ندارد!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا همچنین اضافه کرد که قرار نیست که درباره هر «حرف و ایده احمقانه‌ای» که از دل کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیرون می‌آید، اظهار نظر کند.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا اظهارات ترامپ را «هولناک و خطرناک» توصیف کرده؛ کاخ سفید آن را از سر «نداشتن تعادل عقلی» خوانده و علاوه بر این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز هشدار داده است که هر نوع اشاره به اینکه ناتو از متحدانش دفاع نخواهد کرد، امنیت همه کشورهای عضو از جمله آمریکا را به خطر می‌اندازد./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج