نمایشگاه گردشگری ایران افتتاح شد


نمایشگاه گردشگری ایران افتتاح شد

هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران در محل دائمی نمایشگاه‌ های بین‌المللی تهران از 23 تا 26 بهمن برگزار می شود، امسال این نمایشگاه بدون حضور بخش صنایع دستی برگزار شده که متفاوت نسبت به سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران، افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران روز دوشنبه 23 بهمن‌ماه در سالن اجلاس سران با حضور رئیس‌جمهوری ایران، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد و جمعی از مقامات رسمی برگزار شد و در ادامه با حضور تعدادی از سفیران کشورهای مقیم و علی دارابی، قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل برپایی نمایشگاه گردشگری تهران، روبان افتتاح بریده شد.
گروه‌های موسیقی آیینی و سنتی استان‌های مختلف ایران نیز از 23 تا 26 بهمن‌ هر روز با 5 اجرا از صبح ساعت 09:30 تا 12 و در عصر از ساعت 13 تا 15 در محل نمایشگاه گردشگری تهران حضور دارند.
همچنین سالن‌های 5، 6، 10 و 11 به گردشگری خوراک اختصاص دارد و 500 متر از فضای نمایشگاه هم به اقامتگاه‌های بوم‌گردی اختصاص داده شده است که در روز سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه قرار است کاراکترهای بومگردی نیز معرفی شوند.
همچنین بخش دیگری از فضای باز نمایشگاه به چادر های عشایری، کمپرها و خودروهای کلاسیک اختصاص داده شده است.
این نمایشگاه علاوه‌ بر اینکه فرصتی برای برنامه‌ ریزی سفر های نوروز و حتی یک سال آینده است، در حاشیه با برگزاری کارگاه‌ها، آموزش‌های رایگان را در اختیار فعالان و علاقه‌مندان گردشگری قرار می‌دهد.
برخی از مهم‌ترین این نمایشگاه‌های آموزشی عبارتند از "چالش‌های تامین مالی و سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های گردشگری"، "آشنایی با کسب و کارهای تعاونی در حوزه گردشگری"، "آسیب‌شناسی اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی ایران" و "واکاوی ظرفیت بازارهای نوظهور و لغو روادیدشده ایران".
وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همچنین از حضور نمایندگان 12 کشور در نمایشگاه امسال خبر داده است که روسیه، ترکیه، مالزی، اندونزی، ونزوئلا، تایلند، ازبکستان، ویتنام، تاجیکستان، زیمبابوه، تانزانیا و سریلانکا از این جمله هستند. اگرچه تاکید نمایشگاه گردشگری تهران بیشتر روی سفرهای داخلی و تبادل مسافر با کشورهای شرکت‌کننده است، اما بیشتر این کشورها معمولا به انگیزه جذب گردشگران ایرانی در نمایشگاه تهران حضور دارند.
نمایشگاه گردشگری تهران تا 26 بهمن‌ماه هر روز از ساعت 8 صبح تا 17 عصر امکان بازدید دارد.
کشور روسیه امسال با غرفه‌ های متعددتر نسبت به سال گذشته در این نمایشگاه شرکت کرده و شهرهای سن پترزبورگ، کازان و مسکو امسال دیدنی‌ های خود را در نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران به نمایش گذاشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!