کلاهبردار 300 میلیارد ریالی قمی در دام پلیس


کلاهبردار 300 میلیارد ریالی قمی در دام پلیس

به گزارش رکنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب دادستان عمومی و انقلاب قم در گفت وگویی با بیان اینکه پس از عدم تحقق وعده‌های نافرجام و متواری شدن متهم از بهمن ماه سال گذشته، مالباختگان اقدام...

به گزارش رکنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب دادستان عمومی و انقلاب قم در گفت وگویی با بیان اینکه پس از عدم تحقق وعده‌های نافرجام و متواری شدن متهم از بهمن ماه سال گذشته، مالباختگان اقدام به طرح شکایت کردند، اظهار داشت: با پیگیری‌های دادیار شعبه چهار دادسرای مرکز استان و رصد اطلاعاتی و مجاهدت‌های ماموران اداره اطلاعات و همراهی پلیس امنیت اقتصادی استان، متهم در ۱۷ بهمن ماه جاری در قم دستگیر و با صدور قرار بازداشت روانه زندان شد.

وی اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق حیف و میل نمودن اموال مردم، کلاهبرداری و خیانت در امانت را از عناوین مجرمانه این فرد اعلام و گفت: متهم با ادعای مضاربه شرعی و حلال و با وعده پرداخت سود جذاب و تضمینی ماهیانه از طریق فعالیت اقتصادی، از سال ۱۴۰۰ اقدام به جذب سرمایه های مالباختگان در استانهای قم، اصفهان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان‌ها کرده‌بود.

دادستان قم با اشاره به اینکه متاسفانه برخی مالباختگان با فروش اموال و ضروریات زندگی خود مانند منزل مسکونی، خودرو، طلا و اخذ وام های سنگین اقدام به سرمایه‌گذاری نموده بودند، پرداخت سود در ماه های اولیه قرارداد را از شگردهای جلب اعتماد عمومی و جذب سرمایه بیشتر در کلاهبرداری این متهم عنوان کرد.

وی در ادامه بیان داشت: علی رغم تذکرات و هشدارهای متعدد مبتنی بر کلاهبردار بودن افرادی که با ادعای پرداخت سودهای غیر متعارف اقدام به جذب سرمایه‌های مردم می‌نمایند، متاسفانه شاهد تکرار این جرم در استان هستیم.

غریب با بیان اینکه بیشتر سرمایه‌های جذب شده از سوی متهم صرف مسائل شخصی و حیف و میل و قسمتی از آن به‌عنوان سود به مالباختگان پرداخت شده‌است به شهروندان هشدار داد: با اعتماد به وعده‌های واهی و ظاهر موجه و فریبنده متهمان، موجب تضییع اصل سرمایه مادی و ایجاد فشار روانی مضاعف بر خود و خانواده‌های شان نشوند.


کلاهبردار 300 میلیارد ریالی قمی در دام پلیس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است