جدایی درویش از پرسپولیس جدی است؟


جدایی درویش از پرسپولیس جدی است؟

پرسپولیس روز دوشنبه و به فاصله سه روز مانده به دیدار با آلومینیوم اراک تمرینات خود را در ورزشگاه شهید کاظمی پیگیری کرد.

پرسپولیس روز دوشنبه و به فاصله سه روز مانده به دیدار با آلومینیوم اراک تمرینات خود را در ورزشگاه شهید کاظمی پیگیری کرد. هوای خوب بهاری دیروز کمک کرد تا سرخپوشان تمرین با نشاطی را برگزار کنند. در این تمرین محمدحسین کنعانی‌زادگان و علیرضا بیرانوند غیبت داشتند این درحالی است که ملی‌پوشان تیم‌های دیگر از روز یکشنبه خود را به مربیان باشگاهی‌شان معرفی کردند. در این میان اوسمار هم تاکید کرده بود که سه ملی‌پوش تیمش بعد از چهار روز استراحت از روز یکشنبه در تمرین حاضر شوند که آنها ابتدا مخالفتی نمی‌کنند اما به‌یکباره کنعانی و بیرانوند در تماس با یکی از اطرافیان تیم اعلام می‌کنند که دو روز بیشتر مرخصی می‌خواهند. موردی که با استقبال اوسمار مواجه نمی‌شود؛ چراکه تیمش روز پنجشنبه باید یک بازی سنگین را در اراک مقابل آلومینیوم ارائه دهد. جالب اینکه باشگاه پرسپولیس در این زمینه از دو ملی‌پوش تیمش حمایت کرده و برای اینکه این موضوع حاشیه‌ساز نشود در سایت رسمی خود اعلام می‌کند ملی‌پوشان با هماهنگی با کادرفنی قرار است از روز سه‌شنبه (امروز) به تمرینات برگردند و ترابی هم اگر از روز یکشنبه آمده داوطلبانه این کار را انجام داده است! در این میان حضور بیرانوند در ترکیب اصلی پرسپولیس در بازی روز پنجشنبه قطعی است و نگرانی بابت این موضوع ندارد اما درمورد کنعانی باید دید اوسمار چه تصمیمی خواهد گرفت. قدر مسلم اگر یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس بود این دو بازیکن به خودشان اجازه نمی‌دادند دو روز قبل از مسابقه و بعد از شش روز استراحت به تمرینات برگردند.

جدایی درویش از پرسپولیس جدی است؟

چرا پرسپولیس برای جذب خدابنده‌لو تلاش نکرد؟

همان‌طور که هفته گذشته خبر داده بودیم، انتقال محمد خدابنده‌لو به مانند بازگشت بشار رسن به این تیم منتفی است. از این جهت که یکی از هافبک‌های پرسپولیس به‌خاطر رابطه خوبش با درویش در یک ماه اخیر این خواسته را داشت که بازیکنی به جمع نفرات میانی اضافه نشود. در همین راستا هم باشگاه پرسپولیس برای جذب خدابنده‌لو به یک نامه به باشگاه مس بسنده کرد و این باشگاه هم در جواب نامه خواستار معاوضه این بازیکن با مسعود ریگی شد و تا روز چهارشنبه هفته گذشته هم به پرسپولیس مهلت داد تا شرایطش را اعلام کند که این اتفاق رخ نداد. جالب اینکه مدیریت باشگاه مطابق معمول از خود بازیکن خواست برای رضایتنامه‌اش اقدام کند و خدابنده‌لو هم وقتی دید در این انتقال تنهاست تصمیم به بازگشت به تمرینات تیمش گرفت. در کل عدم انتقال خدابنده‌لو و بشار به جمع سرخپوشان همان چیزی بود که هافبک محبوب این روزهای درویش در جمع سرخپوشان می‌خواست.

«اورونوف» دردسر جدید اوسمار

باشگاه پرسپولیس در فعالیت‌های نقل و انتقالاتی خود باز هم خلاف نظر سرمربی‌اش اقدام کرد. از این جهت که اوسمار برای تیمش درخواست جذب یک مهاجم نوک‌بلندزن با خصوصیات دوندگی زیاد، قدرت حفظ توپ و گلزنی بالا داده بود تا او را جانشین مهاجم سوئدی تیمش کند اما با نظر مدیریت باشگاه، اورونوف که ذاتا یک بازیکن وینگر و پشت مهاجم است جذب شد. این در حالی است که پرسپولیس در این پست او نفراتی چون مهدی ترابی، امید عالیشاه، سعید صادقی، وحید امیری و چند بازیکن جوان در تمرینات دارد. اورونوف اگر قرار باشد در کناره‌ها (وینگر راست یا چپ) بازی کند باید با نفرات نامبرده رقابت کند. اگر قرار باشد در سیستم 1-4-1-4 مورد علاقه اوسمار یکی از بازیکنان میانی باشد باید با مسعود ریگی، سروش رفیعی و سینا اسدبیگی رقابت کند. هرچند خصوصیات بازی ارونوف چندان به بازی در پست یکی از دو هافبک‌های میانی پرسپولیس نمی‌خورد. برای نوک خط حمله نیز اوسمار چندان نمی‌تواند روی این بازیکن ازبک حساب کند؛ چراکه او بازیکنی با خصوصیاتی متفاوت می‌خواهد. به هر شکل اوسمار برای انتخاب ترکیب ایده‌آل و راضی نگه داشتن این همه بازیکن در خط میانی و حمله تیمش کار سختی پیش‌رو دارد. البته اورونوف بازیکن باکیفیتی است که توانایی بالایی در بازیسازی و گلزنی دارد.

جلسه حیاتی برای تعیین حداقل ۲ عضو هیات‌مدیره

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد مجمع باشگاه پرسپولیس طبق هماهنگی قبلی امروز برگزار خواهد شد و قرار است در این نشست ضمن بررسی وضعیت مدیریتی این باشگاه درمورد اضافه شدن دو یا سه عضو جدید هیات‌مدیره آن تصمیم‌گیری شود. حسین خبیری و پیمان حدادی (عضو به‌ظاهر اقتصادی هیات‌مدیره) پیش از این از سمت خود استعفا داده‌اند که قرار است درباره استعفای آنها در نشست امروز تصمیم‌گیری شود. به احتمال خیلی زیاد دو عضو جدید جانشین آنها خواهد شد و ممکن است یک عضو دیگر هم جانشین یکی دیگر از اعضای هیات‌مدیره این باشگاه شود. بعد از تعیین اعضای جدید هیات‌مدیره باشگاه آن وقت درمورد تغییر احتمالی مدیرعاملی در این باشگاه تصمیم‌گیری خواهد شد. شنیده می‌شود با جابجایی‌های انجام شده در هیات مدیره احتمالا به زودی شاهد تغییر مدیرعامل پرسپولیس خواهیم بود و به نظر می‌رسد درویش آخرین روزهایش روی صندلی مدیریت باشگاه را می‌گذراند. در چند هفته اخیر چند مدیر، برنامه‌های اقتصادی خود برای مدیریت در باشگاه پرسپولیس را به وزارت ورزش ارائه داده و سابقه آنها نیز در نهادهای مربوطه مورد بررسی قرار گرفته است. در سوی دیگر درویش نیز همه تلاش خود را با لابی‌های مختلف انجام داده تا بتواند در پرسپولیس به کارش ادامه دهد. در کنار این موضوع مدیرانی هم بودند که بعد از بررسی وضعیت مالی باشگاه و بدهی حدود هزار میلیاردی این باشگاه پیشنهاد جانشینی درویش را رد کرده‌اند. قدر مسلم هر مدیرعاملی در باشگاه پرسپولیس مشغول به کار شود کار بسیار سختی را برای پرداخت بدهی‌های بانکی سنگین آن و دستمزد بازیکنان و مربیان تیم خواهد داشت.

یک اسم عجیب برای کادرفنی

اوسمار برای تقویت و تکمیل تیمش خواستار اضافه شدن یک آنالیزور به کادرش شده است. در این میان چند آنالیزور از سوی عوامل مختلف تیم به باشگاه معرفی شده است و قرار است یکی از آنها امروز یا فردا کارش را با سرخپوشان شروع کند. اما درمیان این نام آنالیزور سابق استقلال هم دیده می‌شود. فردی که سابقه چند سال کار با پرویز مظلومی و امیر قلعه‌نویی را در کارش دارد و به‌نوعی مربی استقلالی محسوب می‌شود. همین عامل باعث شده که کانال‌های هواداری به‌شدت علیه این آنالیزور جبهه‌گیری کنند و او را گزینه مناسبی برای جانشینی محمد عسگری یا مهرداد خانبان ندانند. ناگفته نماند آنالیزورهای یحیی سابقه کاری خوبی دارند و پیدا کردن جانشین برای آنها کار سختی برای پرسپولیسی‌هاست.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جام 23 قرمز می‌شود یا آبی؟/ گزارش: مروری بر قهرمانان 22 دوره لیگ برتر