بوتاکس چشم گربه ای راهی برای زیبایی بیشتر چشم ها


بوتاکس چشم گربه ای راهی برای زیبایی بیشتر چشم ها

آنچه در این مقاله می‌خوانید تزریق بوتاکس نه فقط برای رفع چین و چروک و خطوط ریز روی صورت، دور چشم‌ها و پیشانی است بلکه برای لیفت و بالا کشیدن چشم‌ها و ایجاد حالت چشم گربه‌ای هم به کار می‌رود. در بوتاکس چشم گربه‌ای، تزریق اطراف و گوشه‌های چشم، و گوشه بیرونی ابروها کشیده شده تا حالت کشیدگی به چشم‌ها بدهد. به‌خاطر عوارض حداقلی، دوره بهبود کوتاه و روش راحت، بوتاکس یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی در دنیا است.

روش‌های مختلفی برای تغییر مدل چشم‌ها وجود دارند مانند لیفت با نخ، استفاده از فیلرها و روش امتحان شده بوتاکس چشم گربه ای. بوتاکس با شل کردن عضلات دور چشم و لیفت گوشه چشم، شما را به ظاهر دلخواه‌تان می‌رساند به‌علاوه اینکه چین و چروک و خطوط دور چشم را هم از بین می‌برد.

تزریق بوتاکس روش درمانی غیرتهاجمی است که نیازی به دوره بهبودی ندارد بنابراین انتخاب خوبی برای افراد پرمشغله است. بوتاکس چشم گربه‌ای یکی از مدل‌های محبوب تزریق بوتاکس است که با تزریق در گوشه چشم‌ها و قسمت بیرونی ابروها ظاهر کشیده‌ای به چشم‌ها می‌دهد. در ادامه با ما باشید تا با بوتاکس چشم گربه‌ای، کاربرد و فواید آن بیشتر آشنا شوید.

اگر قصد بوتاکس چشم گربه ای را دارید، حتما با متخصص پوست و مو و زیبایی مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما مناسب است. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

بوتاکس چشم گربه ای چیست؟

بوتاکس چیست؟ تزریق بوتاکس یکی از روش‌های درمانی متعدد برای دستیابی به ظاهر محبوب چشم گربه‌ای است. در این تکنیک، سم بوتولونیوم در اطراف چشم‌ها و به‌خصوص قسمت خارجی ابروها تزریق می‌شود. در بوتاکس چشم گربه‌ای با آزاد شدن عضلات شاهد لیفت گوشه‌های ابرو هستیم (ابروها به سمت بالا کشیده می‌شوند) که بدون نیاز به عمل جراحی و دوره نقاهت طولانی و مراقبت‌های خاص بعد تزریق، تا زمانی که بوتاکس در بدن بماند، ظاهر چشم گربه‌ای باقی می‌ماند.

از آنجایی که ماهیت تزریق بوتاکس موقتی است، اگر از ظاهر جدید خوشتان نیامد یا بعد مدتی تکراری شد خیالتان راحت است که اثر آن بعد از مدتی از بین می‌رود. این تکنیک، ظاهر و فرم زیبایی به چشم‌ها می‌بخشد، چروک و خطوط ریز اطراف چشم‌ها را کم می‌کند، ابروها را کمی به سمت بالا می‌کشد و تا مدتی که اثرش باقی بماند ظاهر جوان‌تری به صورت می‌بخشد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت
بوتاکس چشم گربه ای راهی برای زیبایی بیشتر چشم هامشاهده همه

کاربرد بوتاکس چشم گربه ای

این مدل بیشتر برای بهبود ظاهر چشم‌ها و ایجاد لیفت چشم گربه ای جذاب به‌کار می‌رود و برای افرادی توصیه می‌شود که می‌خواهند چشم‌هایشان بزرگتر و برجسته‌تر به نظر بیایند. از دیگر کاربردهای بوتاکس چشم گربه‌ای عبارتند از:

  • کشیدگی گوشه چشم به سمت بالا
  • کاهش چین و چروک‌های اطراف چشم، مخصوصا در قسمت بالا و پایین چشم‌ها
  • رفع پف‌های زیر چشم و خطوط افقی کوچک در اطراف چشم
  • ایجاد ظاهر جذابی برای آرایش چشم

لیفت چشم گربه ای با بوتاکس

برای لیفت پلک چشم با بوتاکس باید تزریق به قسمت‌های داخلی و میانی ابرو انجام شود یعنی نزدیک‌ترین قسمت به بینی و کمی دورتر بالای پلک فوقانی. این نوع تزریق باعث کشیدگی گوشه چشم به سمت بالا شده که ظاهر چشم‌ها را برجسته‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

بوتاکس چشم گربه ای راهی برای زیبایی بیشتر چشم هاتزریق بوتاکس یکی از روش‌های درمانی متعدد برای دستیابی به ظاهر محبوب چشم گربه‌ای است.

بوتاکس چشم گربه ای برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که پلک‌های فرورفته و ابروهای افتاده دارند بهترین گزینه برای بوتاکس چشم گربه‌ای هستند. افرادی که خواهان ظاهر زیبای چشم بدون عمل جراحی هستند، و از سلامت عمومی کافی برخوردارند می‌توانند گزینه مناسبی برای این تکنیک باشند.

بوتاکس چشم گربه ای برای چه کسانی مناسب نیست؟

بوتاکس چشم گربه‌ای روش زیبایی غیرتهاجمی است که برای همه توصیه نمی‌شود. افرادی که از سلامت عمومی کافی برخوردار نیستند، پوست ضخیم یا عضلات ضعیف در ناحیه تزریق دارند کاندیدای مناسبی برای این روش به حساب نمی‌آیند. بوتاکس چشم گربه ای برای افراد زیر توصیه نمی‌شود:

  • افرادی که سابقه واکنش آلرژیک به مواد بوتاکس دارند.
  • افرادی که آنتی بیوتیک آمینوگلیکوزید مصرف می‌کنند.
  • کسانی که در ناحیه تزریق عفونت فعال دارند.
  • زنان باردار و شیرده با تجویز پزشک باید بوتاکس کنند.

متن انگلیسی:
People with sensitive skin may experience an allergic reaction at the injection site. If you have relatively sensitive skin, ( Cat eye botox ) it is better to do an allergy test before Botox treatment
ترجمه متن:
افرادی که پوست حساس دارند، ممکن است واکنش آلرژیک در محل تزریق نشان دهند. اگر پوست نسبتا حساسی دارید، (در ناحیه بوتاکس چشم گربه ای) بهتر است قبل از انجام بوتاکس، تست آلرژی بدهید.

serenity

فواید بوتاکس چشم گربه ای

مهمترین مزیت این روش این است که عوارض جانبی جدی و خطرناکی ندارد. از دیگر فواید بوتاکس چشم گربه ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشی غیرجراحی بدون نیاز به بخیه و زخم است.
  • عدم نیاز به مراقبت شدید
  • دوره بهبودی و نقاهت طولانی ندارد و بیمار بلافاصله بعد تزریق می‌تواند به روتین زندگی برگردد.
  • نیازی به بیهوشی عمومی نیست و با بی حسی موضعی انجام می‌شود. افرادی که آستانه تحمل درد بالایی دارند حتی بدون بی حسی هم می‌توانند این کار را انجام دهند.
  • به نسبت سایر روش‌های جراحی، کمترین عوارض و مشکلات را دارد.
  • روش درمانی سریع است و در بیشتر موارد در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام می‌شود.
  • نتایج تزریق طی یک یا دو هفته بعد مشخص می‌شوند.
  • نتایج کوتاه مدت هستند، یعنی در صورت عدم رضایت احتمال بازگشت به حالت اولیه وجود دارد.

دوست داری فرم چشمت رو تغییر بدی؟

همین الان برای بوتاکس نوبت بگیر.

بوتاکس چشم گربه ای راهی برای زیبایی بیشتر چشم ها

روش انجام بوتاکس چشم گربه ای

بیشتر افراد حین بوتاکس، درد زیادی حس نمی‌کنند اما برای اطمینان پزشک از بی حسی موضعی استفاده می‌کند تا نواحی تزریق به صورت موقت بی‌حس شوند. سپس پزشک با سوزن نازکی، میزان کمی از سم بوتولونیوم را به پوست یا عضلات نواحی تعیین شده اطراف چشم و ابروها تزریق می‌کند.

تعداد تزریقات بوتاکس چشم گربه‌ای به عوامل مختلفی از جمله میزان نواحی تحت درمان بستگی دارد. بعد از اتمام کار، پزشک چند لحظه صبر می‌کند تا از درست بودن تزریق مطمئن شود. معمولا دو هفته بعد از تزریق اول، در برخی موارد نیاز به ترمیم است که بیمار باید مجدد مراجعه کند.

محل تزریق بوتاکس چشم گربه ای

محل تزریق بوتاکس برای ایجاد حالت چشم گربه ای معمولا در نواحی اطراف چشم، قسمت بیرونی پلک و گوشه بیرونی ابروها است تا چشم‌ها و ابروها به سمت بالا کشیده شده و حالت چشم گربه ای ایجاد شود.

‏ماندگاری بوتاکس چشم گربه ای

به‌طورکلی، ماندگاری بوتاکس چشم گربه‌ای بین ۳ تا ۴ ماه است. البته در برخی بیماران ممکن است اثر بوتاکس طولانی‌تر شود و ۴ تا ۶ ماه باقی بماند یا اینکه کوتاه‌تر شده و نهایت بعد ۲ ماه از بین برود.

متن انگلیسی:
Eventually, the action of the neurotoxin will wear off and the nerves will again be able to send those signals to the muscles to start working or contracting
ترجمه متن:
در نهایت، عملکرد نوروتوکسین (فلج‌کننده عصبی) از بین می‌رود و اعصاب دوباره می‌توانند آن سیگنال‌ها را برای شروع کار یا انقباض به عضلات ارسال کنند.

plasticsurgery

تاثیر بوتاکس چشم گربه ای بعد از چند روز مشخص میشود؟

بین چند روز تا دو هفته طول می‌کشد تا تاثیر بوتاکس چشم گربه ای به صورت کامل خودش را نشان دهد.

آمادگی برای انجام بوتاکس چشم گربه ای

بوتاکس چشم گربه‌ای یک روش زیبایی است و قبل از تصمیم‌گیری برای انجام آن، مهم است که مشورت کامل با پزشک متخصص زیبایی داشته باشید تا با بررسی کامل از وضعیت چشم‌ها و پوست شما بهترین روش را انتخاب نماید. قبل از انجام بوتاکس چشم گربه ای، نکات مهم زیر را در نظر بگیرید:

  • انتخاب پزشک ماهر و متخصص که تجربه کافی در انجام بوتاکس چشم گربه‌ای دارد.
  • انتظارات واقع گرایانه درباره نتایج تزریق داشته باشید.
  • از ریسک و عوارض بوتاکس چشم گربه ای آگاه باشید. هرچند که روش کم خطری است اما ممکن است برای برخی باعث ایجاد حساسیت یا عوارض شود.
  • بهتر است از سه روز قبل انجام بوتاکس چشم گربه ای از مصرف مسکن یا داروهای ضد التهاب استروئیدی خودداری کنید. چرا که باعث رقیق شدن خون شده و احتمال خونریزی و کبودی در نواحی تزریق را زیاد می‌کنند.
  • از چند روز قبل از بوتاکس از مصرف نوشیدنی‌های الکلی، کافئین‌دار و سیگار خودداری کنید.
بوتاکس چشم گربه ای راهی برای زیبایی بیشتر چشم ها

نگران تزریق بوتاکس اطراف چشمت هستی؟ از متخصص مشاوره بگیر.

مراقبت های بعد از بوتاکس چشم گربه ای

بوتاکس چشم گربه ای روشی بدون نقاهت طولانی است، یعنی بلافاصله بعد تزریق می‌توانید به روتین و روال عادی زندگی برگردید. به منظور کاهش قرمزی، ورم یا کبودی بعد تزریق مراقبت بعد از بوتاکس را جدی بگیرید:

زمان پس از تزریق بوتاکستوصیه‌ها و اقدامات پیشنهادی
تا ۱۲ ساعت بعداز لمس، فشار، و مالش نواحی تزریق شده پرهیز کنید.
تا ۳-۴ ساعت بعدبه هیچ وجه سرتان را پایین نیاورید و دراز نکشید.
تا ۲۴ ساعت بعداز شستشوی صورت با آب گرم، تماس با بخار آب، و نور مستقیم خورشید پرهیز کنید.
تا ۲۴ ساعت بعدحمام نکنید.
تا ۲۴ ساعت اول بعدانجام فعالیت‌های جسمی ممنوع است؛ حداقل یک روز استراحت کنید و تا چند روز فعالیت سنگین نداشته باشید.
تا چند روز بعداز مصرف سیگار خودداری کنید چرا که باعث درد و ناراحتی می‌شود.
تا چند روز بعدنوشیدنی‌های الکلی و کافئین‌دار را قطع کنید.
مراقبت های بعد از بوتاکس چشم گربه ای

آرایش بعد از عمل چشم گربه ای

حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از عمل چشم گربه ای از از لوازم آرایشی در نواحی تزریق شده خودداری کنید تا بوتاکس زمان داشته باشد که در عضلات وارد شده و اثر بگذارد. به علاوه اینکه آرایش مانع از انتشار بوتاکس شده و روی نتیجه نهایی کار اثر منفی می‌گذارد.

عوارض بوتاکس چشم گربه ای

هرچند که این روش به طور کلی امن و بی خطر محسوب می‌شود؛ اما در مواردی عوارضی هم ایجاد کرده که معمولا موقتی بوده و خود به خود بعد چند روز برطرف می‌شوند. عوارض بوتاکس چشم گربه ای عبارتند از:

  • ورم
  • کبودی
  • قرمزی و درد در ناحیه تزریق
  • تاری دید
  • دوبینی
  • تنگی نفس
  • عرق کردن زیاد
  • تب
  • جوش پیشانی
  • افتادگی پلک

هزینه بوتاکس چشم گربه ای در دکترتو کلینیک

هزینه بوتاکس چشم گربه ای به میزان و دوز بوتاکس مورد نیاز و ناحیه تزریق بستگی دارد. فاکتورهای دیگری مانند حق الزحمه و تخصص پزشک، کلینیکی که این کار را در آن انجام می‌دهید و موقعیت جغرافیایی همگی در هزینه بوتاکس چشم گربه ای تاثیر دارند. این روش زیبایی تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد و تمام هزینه‌ها باید شخصا پرداخت شوند.

برای اطلاع از هزینه بوتاکس دور چشم در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر خود نوبت دریافت کنید.

بوتاکس چشم گربه ای راهی برای زیبایی بیشتر چشم هابیشتر افراد حین بوتاکس، درد زیادی حس نمی‌کنند اما برای اطمینان پزشک از بی حسی موضعی استفاده می‌کند تا نواحی تزریق به صورت موقت بی‌حسی شوند.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

تزریق بوتاکس نه فقط برای رفع چین و چروک و خطوط ریز روی صورت، دور چشم‌ها و پیشانی است بلکه برای لیفت و بالا کشیدن چشم‌ها و ایجاد حالت چشم گربه ای هم به کار می‌رود. در بوتاکس چشم گربه ای، تزریق اطراف و گوشه‌های چشم، و گوشه بیرونی ابروها کشیده شده تا حالت کشیدگی به چشم‌ها بدهد. به‌خاطر عوارض حداقلی، دوره بهبود کوتاه و روش راحت، بوتاکس یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی در دنیا است.

البته خاطرنشان می‌کنیم که اثر بوتاکس ماندگاری طولانی ندارد و باید هر چند ماه یکبار تمدید شود. تزریق در ناحیه چشم‌ها بسیار حساس است و کوچک‌ترین اشتباه ممکن است عوارض جدی و خطرناکی ایجاد کند. بنابراین، بهتر است به پزشک متخصص و مجربی برای انجام بوتاکس چشم گربه ای مراجعه کنید.

قبل از تزریق بوتاکس چشم گربه ای حتما با دکتر پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها