تعیین عوارض قطع درخت/ سازمان بوستان باید نسبت به خرید و کاشت درختان جدید اقدام کند


تعیین عوارض قطع درخت/ سازمان بوستان باید نسبت به خرید و کاشت درختان جدید اقدام کند

اعضای شورای اسلامی شهر تهران تبصره ۱۲ لایحه اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران را به همراه پیشنهاد ریاست شورا با اکثریت آراء به تصویب رساندند.

تعیین عوارض قطع درخت/ سازمان بوستان باید نسبت به خرید و کاشت درختان جدید اقدام کند

به گزارش راهبرد معاصر؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پانزدهمین جلسه علنی این شورا بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز مبتنی بر ارزش اکولوژیک درختان را در دستور کار خود داشتند.

در همین راستا مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران، گفت: در این لایحه در خصوص تعهد کاشت و تحویل درختان اعلام شده بود که تحویل درختان باید به منطقه شهرداری تهران انجام شود که در اصلاحیه عنوان شده که سازمان بوستان‌ها قیمت این درختان را مشخص کند و رقم آن به سازمان پرداخت شود.

او افزود: در این لایحه مقرر شده بود تعدادی از درختان باید توسط مالک در پلاک مشخص شده کاشته شود، اما در مورد آنچه که باید به عنوان مازاد تحویل داده می‌شد، قرار شد رقم ریالی آن به سازمان پارک‌ها پرداخت شود تا کاشت درختان توسط این سازمان انجام شود. در تبصره ۱۲ این لایحه اعلام شده بود این مبلغ توسط سازمان بوستان‌ها برای کاشت درخت هزینه خواهد شد.

در ادامه مهدی چمران ریاست شورا با اشاره به اینکه این لایحه پیشتر در شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته و بیش از ۵ درصد افزایش برای این عوارض در نظر گرفته نشده است، افزود: امروز اصلاحیه این مصوبه مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ لذا پیشنهاد می‌کنم که در این لایحه جملات با عنوان اینکه مبلغ کاشت درختان توسط فرد پرداخت و سازمان بوستان‌ها از سوی فرد نسبت به خرید و کاشت درختان اقدام می‌کند، اصلاح شود.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بحث و بررسی با اکثریت آرا این تبصره را به همراه پیشنهاد رئیس شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رساندند. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا