هشدار هواشناسی/تقویت فعالیت سامانه بارشی از فردا


هشدار هواشناسی/تقویت فعالیت سامانه بارشی از فردا

سازمان هواشناسی کشور نسبت به تقویت فعالیت سامانه بارشی از فردا (چهارشنبه) و لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف هشدار داد.

هشدار هواشناسی/تقویت فعالیت سامانه بارشی از فردا

به گزارش راهرد معاصر؛ بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، تقویت فعالیت سامانه بارشی از فردا (چهارشنبه) تا جمعه موجب بارش باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ، در ارتفاعات البرز و زاگرس کولاک برف و کاهش نسبی دما می‌شود.

این سامانه روز چهارشنبه غرب و جنوب غرب آذربایجان غربی، نوار غربی کردستان و شمال کرمانشاه و روز پنج‌شنبه کردستان، همدان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی خوزستان، نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و غرب اصفهان را در بر می‌گیرد.

روز جمعه نیز استان‌های گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، کرمانشاه، قزوین، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، جنوب استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، شمال فارس، نیمه غربی اصفهان و شمال بوشهر با این بارش‌ها مواجه خواهند شد.

سازمان هواشناسی مخاطراتی از جمله اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، یخزدگی و لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف را پیش‌بینی کرده است.

انسداد گردنه‌های مسیرهای برف‌گیر، کاهش دید، بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر و احتمال قطعی برق در نواحی روستایی در نقاط سردسیر از دیگر آثار مخاطره آمیز بارش‌ها اعلام شده است.

پرهیز از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر توصیه شده است.

پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری برای برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی نیز در این شرایط جوی ضرورت دارد./ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان