پیش بینی قیمت بیت کوین / بازار رمز ارز در منطقه پر ریسک


پیش بینی قیمت بیت کوین / بازار رمز ارز در منطقه پر ریسک

تحلیل‌های درون زنجیره‌ای، وضعیت پر ریسیکی را برای قیمت بیت کوین نشان می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز، تحلیل شاخص‌های مختلف، قیمت بیت کوین را در دسته «بسیار پر ریسک» قرار داده. چنین شرایطی ممکن است نشان دهنده این باشد که بیت کوین در مراحل اولیه رالی صعودی خود قرار دارد.

در پستی در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) که در تاریخ ۱۰ فوریه به اشتراک گذاشته شد، ارزش بلندمدت بیت کوین نسبت به ارزش بازار آن، از منطقه ریسک متوسط فراتر رفته و به طور قاطع در باند بسیار پر ریسک قرار گرفته است.

سطح بالای ریسک معمولاً در مراحل اولیه هر بازار صعودی بیت کوین مشاهده می‌شود و مشخص می‌کند که سرمایه‌گذاران بلندمدت به سطح قابل توجهی از سود بازگشته‌اند.

شاخص «ارزش بازار به ارزش محقق شده بلندمدت هولدر» (MVRV) سعی در شناسایی زمان‌هایی دارد که بیت کوین بیش از حد یا کمتر از ارزش منصفانه خود قیمت‌گذاری شده است. با تمرکز بر معاملات بین سرمایه‌گذاران بلندمدت، این معیار می‌خواهد احساسات کوتاه‌مدت بازار را حذف کند و معیار معتبری را ارائه دهد.

تجزیه و تحلیل Glassnode، به هفت نشانگر از ده نشانگر بررسی‌شده، از جمله MVRV، وضعیت سودآوری عرضه و سود/زیان ناخالص تحقق‌نیافته، رتبه «بالا» یا «خیلی بالا» اختصاص داده است. این الگو نشان می‌دهد که برخلاف افزایش قابل توجه قیمت‌ها در ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران سطح نسبتا پایینی از سود تحقق‌یافته را قفل کرده‌اند.

در هفته گذشته، قیمت بیت کوین به طور مداوم رشد داشته و از 42 هزار و 317 دلار در ۴ فوریه به 48 هزار و 582 دلار در زمان نگارش این گزارش افزایش یافته است. این افزایش ۱۴ درصدی ارزش در طول هفته، به کاهش خروجی‌ها از صندوق (Grayscale (GBTC و ورود ۹.۱ میلیارد دلار جریان دارایی به 9 صندوق ETF بیت کوین جدید از زمان فعال شدن آن‌ها در ۱۱ ژانویه نسبت داده شده است.

جریان ورودی ETFها و خروجی‌های GBTC

ETFهای اسپات بیت کوین در ایالات متحده به طور قابل توجهی جریان ورودی خالص ۵۴۱ میلیون دلار را در ۹ فوریه ایجاد کرده‌اند، که این روز را به بزرگترین روز جریان ورودی برای این محصولات تبدیل کرده است. در مقابل، GBTC کمترین خروجی خود را در ۹ فوریه ثبت کرد، با خروج فقط ۵۱.۸ میلیون دلار از این صندوق که نشان‌دهنده کاهش ۹۱ درصدی از بیشترین خروجی روزانه آن به میزان ۶۲۰ میلیون دلار در ۲۳ ژانویه است.

در حالی که بازار بیت کوین از این فاز پر ریسک عبور می‌کند، سرمایه‌گذاران و ناظران بازار به دقت به تعامل نشانگرهای زنجیره‌ای، دینامیک‌های ETF و عوامل اقتصادی گسترده نگاه می‌کنند.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها