تشدید هراس لهستان از جنگ/ افزایش تعداد نیروهای ارتش تا پایان سال جاری


تشدید هراس لهستان از جنگ/ افزایش تعداد نیروهای ارتش تا پایان سال جاری

اقتصادنیوز: وزارت دفاع لهستان از افزایش تعداد نیروهای نظامی خود به ۲۲۰ هزار نفر تا پایان سال 2024 خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ولادیسلاو کاسینیاک-کامیز وزیر دفاع لهستان در برنامه‌ای تلویزیونی از افزایش نیروهای ارتش این کشور تا پایان سال ۲۰۲۴ خبر داد و افزود: طبق برنامه قرار است تعداد نیروهای مسلح تا پایان سال جاری به ۲۲۰هزار نفر برسد.

خبر مرتبط
واکنش پوتین به احتمال حمله نظامی به لهستان

پوتین درباره احتمال حمله روسیه به لهستان گفت: تنها در یک صورت این احتمال وجود دارد و آن زمانی است که این کشور به ما حمله کند.

وزیر دفاع لهستان به ظرفیت بالای کشورش برای افزایش نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی، نیروهای ذخیره به ارتش اضافه خواهند شد.

طبق آمارهای اعلام شده از سوی وزارت دفاع لهستان، تعداد نیروهای ارتش این کشور تا پایان سال ۲۰۲۳ حدود ۱۸۷هزار نفر شامل سرباز و افسر بوده است. ماریوش بلاسژاک وزیر دفاع پیشین لهستان پیشتر گفته بود که ارتش لهستان باید به ۳۰۰هزار نفر برسد.

خبر مرتبط
لهستان : آماده مقابله با هر سناریویی هستیم

اقتصادنیوز : در شرایطی که جنگ اوکراین و روسیه تقریبا در بن‌بست به سر می‌برد، وزیر دفاع لهستان گفت که کشورش باید فورا برای تهدید جنگ احتمالی با روسیه آماده شود.

روزنامه انگلیسی اکسپرس نیز فاش کرده بود که دولت لهستان به دلیل نگرانی از احتمال درگیری با روسیه در آینده، به شکل پویایی در حال تقویت توان نظامی خود است. لهستان در حال ارتقای توان نظامی خود با تسلیح و جذب هزاران سرباز بیشتر برای تبدیل شدن به قدرتمندترین ارتش در اروپا است.

اکسپرس نوشته بود ورشو، ذخایر بزرگی از تانک ها و سلاح های دوران شوروی سابق را بعد از حمله روسیه، به اوکراین تحویل داده است.

طبق ادعای این روزنامه، این اقدام نه تنها به اوکراین برای جبران خسارت های جنگی کمک کرد بلکه فرصتی را در اختیار لهستان قرار داد تا هزینه هنگفتی را صرف تجهیزات نیروهای مسلح خود با سخت افزارهای استاندارد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) کند. این امر می تواند در درگیری های فرضی در آینده، امتیازاتی را به نیروهای لهستانی اعطا کند زیرا روسیه با نوع و تاکتیک های تجهیزات بکار گرفته شده آشنا نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!