انتقاد پیشکسوت کشتی از شجاع خلیل زاده


انتقاد پیشکسوت کشتی از شجاع خلیل زاده

اویس ملاح پیشکسوت کشتی ایران گفت: پژمان درستکار باید تا المپیک می‌ماند چرا که او رابطه خوبی با بچه‌ها پیدا کرده بود و با آن‌ها اخت شده بود.

اویس ملاح در باره انتظارات بالا از کشتی آزاد ایران برای کسب نتیجه مطلوب در المپیک گفت: کشتی همیشه جور ورزش های دیگر را کشیده است. شما ببینید این همه برای فوتبال هزینه شد اما چکار توانستند بکنند؟ مگر برای کشتی چه کار کرده‌اند که انقدر توقع دارند؟ من یک مصاحبه از شجاع خلیل‌زاده دیدم که گفت نباید ما را با رشته‌ای دیگر مقایسه کنید. این واقعا حرف بدی بود. تمام افتخارات فوتبال ما به اندازه یک مدال المپیک حسن یزدانی نیست. فوتبال ما چه افتخاری در المپیک یا جام جهانی کسب کرده است؟ در همین جام ملتهای آسیا هم نیم قرن است که قهرمان نشده‌اند و این دوره هم دیدید که با این همه هزینه چه نتیجه‌ای گرفتند.

مربی گلستانی کشتی ایران، تصریح کرد: نمی‌خواهم کشتی و فوتبال را روبروی هم قرار بدهم. فوتبال ایران اسطوره‌های بزرگی مثل علی دایی، مهدی مهدوی کیا، سیروس قایقران، کریم باقری و وحید هاشمیان را دارد که هیچوقت علیه کشتی و رشته‌های دیگر حرف نزدند و خود را بالاتر از بقیه ورزشکاران ندیدند، آن وقت فوتبالیستی مثل شجاع خلیل‌زاده که خود اهل مازندران است و با کشتی‌گیرانی مثل حسن یزدانی هم رفاقت دارد می آید و علیه رشته پرافتخاری مثل کشتی صحبت می‌کند. هر دوی این رشته ها برای مردم قابل احترامند و نباید کاری کنیم که این دو رشته مقابل هم قرار بگیرند.

ملاح در ادامه درباره انتخاب محسن کاوه در سال المپیک به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد، گفت: پژمان درستکار باید تا المپیک می‌ماند چرا که او رابطه خوبی با بچه‌ها پیدا کرده بود و با آن‌ها اخت شده بود. فدراسیون می‌توانست این جابجایی را به بعد از المپیک موکول کند. البته محسن کاوه هم مربی قابل احترام و با تجربه‌ای است که می‌تواند سکان کشتی را در دست بگیرد اما به اعتقاد من در فاصله چند ماه مانده به المپیک نباید این کار انجام می‌شد.

انتقاد پیشکسوت کشتی از شجاع خلیل زاده

وی با اشاره به صحبت‌های منصور برزگر مبنی بر غلط بودن این کار، خاطرنشان کرد: ما باید از نظریات بزرگان کشتی مثل منصور برزگر، عبدالله‌ موحد، ابراهیم جوادی، و فرح‌وشی استفاده کنیم. چرا نباید از این بزرگان مشاوره گرفته شود؟ من نوعی قطره‌ای از اقیانوس بزرگ کشتی هم نیستم و بعد از مدالی که در مسابقات جهانی گرفتم از من استفاده‌ای نشد و به شهر خودم نوکنده گلستان آمدم و در باشگاه کار مربیگری می‌کنم. کشتی ایران بزرگان زیادی دارد که برای کسب موفقیت باید از نظریات آن‌ها بهره ببریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا