اجرای طرح آرامش اجتماعی محلات پایتخت توسط ناجا


اجرای طرح آرامش اجتماعی محلات پایتخت توسط ناجا

سخنگو و معاون فرهنگی، اجتماعی فراجا از آغاز اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، سرقت و کلاهبرداری در تهران خبر داد.

سردار سعید منتظر المهدی، دیروز در مراسم افتتاح طرح همیاران آرامش اجتماعی ، با بیان این که این طرح با همکاری ایجاد شده بین پلیس و وزارت کشور، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری آغاز شده است، افزود:اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی دیروز در محله سمنگان آغاز شد که در صورت موفقیت در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا، با بیان این که ایجاد آرامش اجتماعی اهمیت بسیاری دارد، ادامه داد: پلیس هم به دنبال تحقق همین آرامش است و در این زمینه از کمک مردم استفاده خواهد کرد.

منتظرالمهدی، درباره جزئیات طرح همیاران آرامش تاکید کرد: در این طرح کاهش آسیب اجتماعی با رویکرد محله محور مورد توجه و در اولویت قرار گرفته است و امیدواریم که اجرای آن کمک کند تا کمتر شاهد بروز پدیده‌های اجتماعی مانند اعتیاد، سرقت، کلاهبرداری، جرائم سایبری و ... باشیم.

وی ادامه داد: در این طرح، پلیس اقدام به آموزش مردم خواهد کرد و همچنین از ظرفیت خود مردم در موضوع آموزش استفاده می کند و همچنین در این طرح خدماتی نظیر خدمات درمانی و مشاوره‌ای هم ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا افزود: معتمدین محل برای حل مشکلات هم محله ای های خود با پلیس همکاری می کنند. هدایت و مدیریت این امر به کلانتری ها سپرده شده است و کلانتری ها مسئولان را از مشکلات مطلع می کنند تا با همکاری مردم مشکلات رفع ‌شود.

رئیس پلیس پایتخت هم در این مراسم با تاکید بر این که اگر خرده فروشی موادمخدر نباشد، معتاد متجاهر هم نخواهد بود، از برخورد قاطع پلیس با خرده فروشان خبر داد.

سردار عباسعلی محمدیان، با بیان این که نتیجه حضور میدانی پلیس در مساجد و محلات سبب شده است مشکلات زودتر و بهتر رفع شود، ادامه داد: یکی از مشکلات مطرح شده ، جمع‌آوری معتادان متجاهر بود. ما توانمندی جمع‌آوری معتادان متجاهر را داریم اما جای نگهداری نداشتیم که خوشبختانه ظرفیت برای نگهداری این افراد افزایش پیدا کرد و معتادان متجاهر، یا افرادی که بیماری های واگیردار و زخم باز دارند در فضای ایجاد شده نگهداری می‌شوند به نحوی که اکنون شاهد پاکسازی محلات از معتادان متجاهر هستیم.

اجرای طرح آرامش اجتماعی محلات پایتخت توسط ناجا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل گرگ با نوشته های انگیزشی + متن های زیبا و انگیزشی