هک 160 سایت و تهدید به خشونت از سوی هکرهای اوکراینی


هک 160 سایت و تهدید به خشونت از سوی هکرهای اوکراینی

گروه هکر ملی "قدرت شورای ملی اوکراین" حداقل 160 سایت اوکراینی را هک کرد و در آنها فراخوانی برای بسیج در نیروهای مسلح منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع آشنا، سایت‌ها در 13 فوریه بعد از ظهر مورد حمله قرار گرفتند: در صفحات اصلی آنها فراخوانی برای بسیج با تهدید کسانی که از این امر امتناع می‌کنند و همچنین آرم این سازمان به رنگ‌های "راست گرایان" و "سازمان ناسیونالیست های اوکراینی"، که یکی از رهبران آنها، همدست هیتلر، استپان باندرا بود منتشر کردند.
وب‌سایت‌های سازمان‌های دولتی اوکراین نیز هک شدند: صفحه رسمی اداره منطقه‌ای لویو، وب‌سایت سرشماری جمعیت سراسر اوکراین، موسسات آموزشی - آکادمی مدیریت مالی، دانشگاه تربیت بدنی دولتی لویو به نام بوبرسکی، کلیسای ولادت مریم مقدس، شرکت خدمات اینترنتی "مگالین" منطقه ترنوپیل، بنیاد فدراسیون جهانی ورزش و همچنین سایر شرکت های خصوصی اوکراینی هک شدند.
در متن ارسال شده در این صفحات آمده است: "ما به شما اطلاع می دهیم که حقوق استفاده از خدمات اینترنتی به صورت داوطلبانه به ما منتقل شده است تا بتوانیم از داده های شما برای شناسایی هویت هر کاربر استفاده کنیم." علاوه بر این، متن شامل فراخوانی برای حضور در دفاتر ثبت نام نظامی و پیوستن به صفوف نیروهای مسلح اوکراین بود.
در ادامه متن آمده بود: "این کاملاً برای همه صدق می کند: دانش آموزان، معلمان، دانشمندان، کارکنان اداری، مهندسین کشاورزی، کتابداران، برنامه نویسان، تبلیغ کنندگان، چاپگرها، نویسندگان، کارآفرینان و دیگران."
هکرها تهدید کردند در غیر این صورت کسانی را که به اداره ثبت نام سربازی نروند با خائنین مساوی دانسته، اموالشان را سرقت یا از بین می برند.
آنها همچنین مستقیماً تهدید به خشونت کردند: "شما را بدون هدر دادن مهمات در جا مانند یک سگ از بین می برند."
آنها نوشتند، "یادت باشد که ما همه را پیدا خواهیم کرد!"
بسیاری از سایت‌ها در زمان انتشار غیرقابل دسترس باقی ماندند؛ فقط تعداد کمی از آنها موفق به بازیابی شدند.
همانطور که منبع آشنا در محافل هکری به اسپوتنیک توضیح داد، این گروه پیرو ایده های یاروسلاو استتسکو، یکی از رهبران سازمان ملی گرایان اوکراینی است که بلافاصله پس از اشغال شهر لویو توسط آلمان نازی، "دولت اوکراین" را در در آنجا اعلام کرد.
این منبع گفت: "در حال حاضر، به احتمال زیاد، این گروه توسط فرمانده کل جدید نیروهای مسلح اوکراین سیرسکی پشتیبانی می شود. اما این نکته البته مستلزم تایید است. وظیفه اصلی سازمان حمایت از دفاتر ثبت نام نظامی اوکراین در اجرای برنامه بسیج است. به زودی قانون بسیج در اوکراین اجرایی خواهد شد و ساختارهای مرتبط با سیرسکی آشکارا علاقه مند به دستور دادن به چنین تحریکاتی هستند."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد