رسانه: تجهیز ارتش آلمان به دلیل کمک به کی یف با مشکل مواجه شده است


رسانه: تجهیز ارتش آلمان به دلیل کمک به کی یف با مشکل مواجه شده است

نشریه غربی می نویسد، نیروهای مسلح آلمان اکنون از بسیاری جهات کم تجهیزتر از قبل از درگیری در اوکراین است، زیرا برلین بسیاری از بهترین تسلیحات خود را به کی یف منتقل کرد و هنوز مشخص نیست که آلمان چه زمانی می‌تواند آنها را جایگزین کند.

به گزارش اسپوتنیک، همانطور که فایننشال تایمزمی نویسد، "با وجود همه ابزارهای جدید، بوندسوهر از بسیاری جهات نسبت به قبل از شروع درگیری در اوکراین در مذیقه است". این نشریه می نویسد: "آلمان بسیاری از بهترین تجهیزات خود را به کی یف داد. و هنوز مشخص نیست که چگونه و چه زمانی این شکاف ها دوباره پر خواهد شد."
همانطور که فایننشال تایمز خاطرنشان می کند، برای مثال، آلمان 14 هویتزر زرهی را به کی یف اهدا کرد که یکی از پیشرفته ترین سیستم های این نوع در جهان است. این در حالی است که طبق قراردادهای فعلی تنها 10 مورد از آنها را جایگزین می کنند. یک نماینده وزارت دفاع آلمان گفت که فرصتی برای خرید 18 واحد دیگر برای ارتش وجود دارد - "اگر بودجه اجازه دهد." در همان زمان، طرح‌ها برای جایگزینی پنج سامانه موشک پرتاب چندگانه MARS II عرضه شده به اوکراین با PULS MLRS اسراییلی بسیار کند پیش می‌رود و ارتش آلمان هنوز این خرید را تأیید نکرده است.
فایننشال تایمز خاطرنشان می کند: "ممکن است سال ها طول بکشد تا نیروهای مسلح آلمان جایگزین 18 تانک لئوپارد 2 A6 را که به کی یف داده بود دریافت کند.
این نشریه می افزاید که عدم شفافیت در مورد بودجه یک ضرر بزرگ برای سازندگان اسلحه است که تمایلی به سرمایه گذاری در ظرفیت تولید جدید بدون تضمین سفارشات آتی ندارند.
پارلمان آلمان در ژوئن 2022 با اکثریت قاطع از ابتکار صدراعظم اولاف شولز برای ایجاد یک صندوق ویژه برای نیروهای مسلح این کشور به ارزش 100 میلیارد یورو حمایت کردند. بنابراین به گفته صدراعظم، نیروهای مسلح آلمان، پس از مدرنیزه شدن را می توان بزرگترین ارتش منظم در اروپا دانست.
در ماه اکتبر، پولیتیکو به نقل از یک مقام اروپایی نوشت که کشورهای غربی تسلیحاتی را به اوکراین منتقل کرده‌اند که عدم وجود آن توانایی دفاعی آنها را تهدید نمی‌کند و آنها دیگر نمی‌توانند به تامین کی یف از ذخایر خود ادامه دهند.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین تاکید کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تاثیر منفی خواهد داشت.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که عرضه تسلیحات غربی تغییری در وضعیت میدان جنگ ایجاد نکرده است.
پیش از این، سرگئی چمزوف، مدیر کل شرکت دولتی روستک، گفته بود که به برتری تکنولوژیک غرب در حوزه نظامی یک افسانه است. سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه اظهار داشت که در بسیاری از موارد، حتی تجهیزات ساخت شوروی از نظر کیفیت جنگی از مدل‌های غربی پیشی می‌گیرد و در مورد سلاح‌های ساخت غرب که به اوکراین عرضه می‌شود، "هیچ چیز منحصر به فرد و آسیب‌ناپذیری برای روسیه وجود ندارد".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)