برنامه وزارت راه برای برخورد با ایرلاین های گرانفروش


برنامه وزارت راه برای برخورد با ایرلاین های گرانفروش

مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی گفت: مالکان ایرلاین‌های داخلی باید بدانند که وزارت راه پلن B هم برای برخورد با گرانفروشی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسین مذنب ورود ایرلاین‌های خارجی به برقراری پروازهای مسیرهای داخلی و ابهامات قانونی این موضوع اظهار داشت: راهکارهای قانونی این اقدام و انجام برخی از پروازهای داخلی توسط ایرلاین‌های خارجی پیش‌بینی شده‌است.

وی در پاسخ به این سوال آیا این تصمیم وزارت راه و شهرسازی برای تنبیه شرکت‌های هواپیمای داخلی برای گرانفروشی‌‌های غیر قانونی اخیر بوده‌ است، تاکید کرد: به هر حال مالکان ایرلاین‌های داخلی باید بدانند که وزارت راه و شهرسازی پلن B هم برای برخورد با گرانفروشی دارد.

مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی درباره اینکه چرا پس از موقوف‌الاجرا شدن رای دیوان عدالت اداری نسبت به تغییر قیمت بلیت هواپیما، نرخ‌ها کاهش پیدا نکرد و تنها دو ایرلاین دامنه مصوب قیمت‌ها را رعایت می‌کنند، گفت: با اتفاقات و تصمیمات جدید در سازمان هواپیمایی کشوری رویه ایرلاین‌ها هم تغییر می‌کند. سیاست‌های جدید دولت در خصوص عرضه و فروش بلیت هواپیما وارد به زودی به اجرا می‌رسد.

با تصمیمات شخصی اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما را نمی‌دهیم

مذنب ادامه داد: اگر قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا کرد باید در چارچوب قانون باشد و با تصمیمات شخصی اجازه افزایش قیمت‌ها را نمی‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در کمتر از یک ماه پایان سال و آستانه نوروز قیمت بلیت هواپیما به صورت قانونی گران ‌شود، افزود: هیچ افزایش قیمتی مصوب نشده و اگر قرار بر افزایش قیمت بلیت هواپیما باشد این تصمیم باید در شورای عالی هواپیمایی اتخاذ و تصویب شود.

منبع : ایلنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی