پاسخ باکو به اظهارات «ضد آذربایجانی» بورل


پاسخ باکو به اظهارات «ضد آذربایجانی» بورل

باکو اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در کنفرانس مطبوعاتی مشترک دیروز با آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان محکوم و رد کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را که پس از تشدید تنش‌ها در مرز ارمنستان و آذربایجان مطرح شد، ادعا‌های ضد آذربایجانی خواند.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: بی گناه پنداشتن ارمنستان توسط بورل که مرتکب تجاوز مسلحانه شد، به منزله چشم پوشی از اقدامات تحریک آمیز نظامی این کشور است. متأسفانه طرف اروپایی این واقعیت را نادیده می‌گیرد که حمله یک تک تیرانداز بدون دلیل پس از ۵ ماه ثبات موجب شد یک سرباز آذربایجانی در نتیجه این حمله مجروح شود.

در این بیانیه آمده است: «پاسخ آذربایجان به این اقدام تحریک آمیز کاملاً مناسب و محدود بود و همچنین از ادامه تشدید تنش نظامی ارمنستان جلوگیری کرد».

باکو در این بیانیه با تاکید بر رد پیشنهاد بورل در خصوص پراکندگی نیروها با اعلام اینکه این پیشنهاد "مایه تاسف" است و "هیچ اهمیت عملی" ندارد، افزود: اتحادیه اروپا باید این واقعیت را در نظر بگیرد که مزدوران ارمنستان در مناطق مرزی تحت نظارت ماموریت اتحادیه اروپا هستد. آن‌ها جان سربازان و غیرنظامیان آذربایجانی را به خطر می‌اندازند.

پاسخ باکو به اظهارات «ضد آذربایجانی» بورل

وزارت امور جمهوری خارجه آذربایجان معتقد است که بورل "تحت تاثیر تبلیغات ارمنستان قرار گرفته" و علیرغم ابتکارات صلحی که توسط چارلز میشل رئیس شورای اروپا آغاز شد، بورل عمدا با اتخاذ موضعی یکجانبه به نفع ارمنستان، روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نهاد‌های اتحادیه اروپا در دوراهی هستند. او بیش از پیش خود را از روند عادی سازی بین آذربایجان و ارمنستان منزوی می‌کند».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثمره شکر و صبر انسان مؤمن