عین آب خوردن


عین آب خوردن

علم و اهمیت آب آشامیدنی

عین آب خوردن

به گزارش ایران اکونومیست؛ آب، یک ماده مغذی ضروری، برای زندگی ضروری است و نقشی حیاتی در تنظیم چندین عملکرد فیزیولوژیکی در بدن انسان دارد. این مقاله به بررسی اهمیت آب و هیدراتاسیون بر سلامت و تندرستی شما می پردازد.

مصرف روزانه آب: چقدر کافی است؟

از آنجایی که آب حدود 60 درصد وزن کل ما را تشکیل می دهد، جزء اصلی بدن ما است. محتوای آب بدن با آرایش آن تغییر می کند. در مقایسه با بزرگسالان، آب بخش بیشتری از وزن بدن نوزادان و کودکان را تشکیل می دهد.

مقدار آب مورد نیاز با سطوح مصرف تجربی مشتق شده تعریف می شود که پیش بینی می شود نیازهای تغذیه ای یک جمعیت سالم را برآورده کند. این مقدار آبی است که برای نوزادان، نوجوانان، بزرگسالان و افراد مسن کافی در نظر گرفته می شود. 4

هیئت غذا و تغذیه در سال 2004 مقادیری را برای دریافت کافی آب از مایعات تعیین کرد. 0.7 لیتر در روز برای نوزادان 0 تا 6 ماهه، 0.6 لیتر در روز برای نوزادان 7 تا 12 ماهه، 0.9 لیتر در روز برای کودکان 1 تا 3 سال و 1.2 لیتر در روز برای کودکان 4 تا 84 سال. برای نوجوانان پسر 9 تا 13 سال، 14 تا 18 سال و مردان بزرگسال، نیاز به آب 1.8، 2.6 و 3.0 لیتر در روز است. نوجوانان دختر بین 9 تا 13 سال به 1.6 لیتر در روز، 14 تا 18 سال به 1.8 لیتر در روز و زنان بالغ به 2.2 لیتر در روز نیاز دارند.

اهمیت هیدراتاسیون

آب به عنوان یک بلوک ساختمانی در تمام سلول های بدن ما و همچنین در بسیاری از بافت ها و بخش ها عمل می کند. آب به دلیل ظرفیت گرمایی بالای خود، با کاهش نوسانات دمای بدن در محیط های گرم یا سرد به تنظیم حرارت کمک می کند. به عنوان یک حامل در بدن انسان عمل می کند و به انتقال مواد مغذی به سلول ها کمک می کند.

سایر عملکردهای مهمی که توسط آب تنظیم می شود عبارتند از حذف مواد زائد از بدن.2 و تنظیم گردش خون3. همچنین تبادل بین یون ها، مویرگ ها و عروق خونی را تسهیل می کند.

علم هیدراتاسیون

افراد سالمی که تعادل آب خود را حفظ می کنند در حالت هیدراتاسیون طبیعی هستند. توانایی تعیین سطح هیدراتاسیون در افرادی که در معرض عوامل محیطی هستند که می توانند باعث کم آبی بدن شوند، عملاً بسیار مهم است.

توسط سید S. A. بررسی شده توسط Danielle Ellis، B.Sc.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثمره شکر و صبر انسان مؤمن