1.2 میلیون خارجی برای درمان به ایران سفر کردند


1.2 میلیون خارجی برای درمان به ایران سفر کردند

وزیر بهداشت از افزایش مجوزهای گردشگری سلامت از ۱۳۰ مرکز به ۲۸۰ مرکز خبر داد و گفت: کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، پاکستان، عمان، بحرین، ارمنستان، تاجیکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشترین مراجعه را بابت گردشگری سلامت به کشور دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهرام عین اللهی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه گردشگری سلامت در نمایشگاه بین المللی در جمع خبرنگاران گفت: گردشگران سلامت از ۶۰ کشور برای درمان به ایران می‌آیند و ۲۰ درصد از گردشگران ایران جز بیماران بین‌المللی هستند.

وی ادامه داد: اکنون موضوع گردشگری سلامت به سفارتخانه‌ها سپرده شده است و رایزن‌های سلامت این امور را انجام می‌دهند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم تنها ۱۳۰ مرکز مجوز گردشگری سلامت داشتند که این آمار اکنون به ۲۸۰ مرکز رسیده است، گفت: به دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه را دارد، مردم کشورهای همسایه تمایل دارند برای درمان به کشور ما مراجعه کنند.

عین‌اللهی با اعلام اینکه اتباع عراق و افغانستان بیشترین مراجعان گردشگران سلامت را تشکیل می دهند، اظهار داشت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت از ۶۴ ملیت گوناگون در سال گذشته به ایران سفر کردند.

وزیر بهداشت یادآور شد: ۱۰ کشور شامل عراق، افغانستان، پاکستان، عمان، بحرین، ارمنستان، تاجیکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشترین مراجعه را بابت گردشگری سلامت به کشور دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد کل گردشگرانی که به ایران می‌آیند، با هدف درمان بیماری و سلامت سفر می کنند و امیدواریم با همکاری بسیار خوبی که بین وزارتخانه های بهداشت و گردشگری وجود دارد، بتوانیم شاهد رونق بیشتر این موضوع در سال‌های آینده باشیم.

عین اللهی با بیان اینکه در این نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در حوزه گردشگری سلامت به نمایش گذاشته شده است‌، افزود: باتوجه به سیاست‌های رییس جمهور و همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه، توسعه گردشگری سلامت در دستور کار است.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از ۲۳ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آغاز به کار کرد و ۲۶ بهمن ماه به کار خود پایان می‌دهد.

منبع : ایرنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشتی فرنگی جام تختی / فینالیست‌های پنج وزن دوم مشخص شدند