افشای رسوایی جدید سیا و آژانس‌های شریک آن


افشای رسوایی جدید سیا و آژانس‌های شریک آن

بر اساس گزارش یک روزنامه‌نگار آمریکایی، سیا و آژانس‌های اطلاعاتی خارجی به طور غیرقانونی 26 نفر از دستیاران و نزدیکان ترامپ را قبل از طرح ادعای تبانی کارزار انتخاباتی 2016 وی با روسیه، هدف قرار داده بودند.

افشای رسوایی جدید سیا و آژانس‌های شریک آن

به گزارش راهبرد معاصر، بر اساس یک گزارش جدید، جامعه اطلاعاتی آمریکا در دوره اوباما از آژانس‌های جاسوسی خارجی خواسته بود تا 26 نفر از دستیاران دونالد ترامپ را در آستانه انتخابات 2016 آمریکا تحت نظر داشته باشند که اتهامات مبنی بر تبانی کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهور سابق آمریکا با روسیه را در پی داشت.

طبق گزارش دوشنبه مایکل شلنبرگ روزنامه‌نگار مستقل آمریکایی، مدیر سابق سیا جان برنان این اهداف را شناسایی و به شرکای اشتراک اطلاعات آمریکا در آژانس‌های موسوم به «پنج چشم»--آژانس‌های جمع‌آوری اطلاعات در آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزیلند ارائه کرد. او به همراه دو روزنامه‌نگار مستقل دیگر در گزارش خود به چند منبع ناشناس از جمله یک منبع نزدیک به کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست مایک ترنر استناد کرده است. این گزارش در حالی است که نظارت بدون مجوز بر افراد بر اساس قوانین ایالات متحده ممنوع است.

تحقیقات پلیس فدرال درباره روابط ادعایی میان کارزار انتخاباتی ترامپ در سال 2016 و روسیه منجر به ده‌ها اتهام مجرمانه علیه کارکنان سابق ستاد انتخاباتی وی شد.مارس گذشته جان دورهام بازپرس ویژه بعد از چهار سال بررسی ادعای تبانی ترامپ با روسیه برای مداخله در انتخابات 2016 آمریکا، نتیجه‌گیری کرد که پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) بر اساس اطلاعات خام و تایید نشده عمل کرده است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال میامی - بوستون 11 اردیبهشت 1403