کی حق گزینش انسانها و تعیین خوب و بد را دارد؟


کی حق گزینش انسانها و تعیین خوب و بد را دارد؟

از قدیم الایام انسان ها به دنبال آن بودند که یکدیگر را با گزینه های خوب و بد و طرفدار خیر و شر متمایز کنند و هر کدام خود را طرف خوب و دشمن را طرف بد معرفی کنند.

برای این گزینه ها هم می بینیم که برخی از باورهای دینی و اعتقادی و فلسفه ای و حتی رنگ پوست افراد و یا ظاهر و تیپ رفتاری آنها و یا... برای متمایز نمودن برخی نسبت به برخی دیگر سوء استفاده می کنند.
این در حالی است که خداوند متعال همه انسان ها را مثل هم و یکی خلق کرده وهیچ انسانی بر انسان دیگری برتری ندارد مگر با تقوا.
حال بحث تقوا اینجا بسیار مفصل است که منظور از تقوا اینجا چیست؟ آیا بحث این است که فرد متدین و مومن باشد و یا اینکه فرد رفتارش با انسان های دیگر بر اساس معیار های انسانی که خداوند متعال ملاک قرار داده باشد.
نمی خواهم وارد بحث دینی و یا فلسفه ای این ماجرا شوم اما اینکه مثلا فردی وابسته به دینی باشد آیا حق دارد خود را نسبت به دیگر انسان ها برتر بداند، آنگونه که در میان برخی یهودیان مطرح می شود.
البته این بحث میان مسلمانان و یا مسیحی ها و یا بودایی ها و یا هندو ها و یا طرفداران ادیان دیگر و یا بی دینان نیز مطرح است.
هر کس خود را برتر می داند چون به یک ایده و عقیده باور دارد.
کجای دین خداوند به افرادی حق آن را داده که نظر و برداشت خود از دین را بخواهند بر دیگران تحمیل کنند و حق و حقوق دیگران را سلب کنند؟
اگر خداوند می خواست می توانست انسان ها را به آن شکل خلق کند و اجازه انتخاب به آنها ندهد.
همین که به انسان ها اجازه انتخاب داده یعنی خداوند متعال خود به آزادی مخلوقات اش باور دارد.
حال برخی حتی خود را بالاتر از خداوند می دانند و آزادی دیگران را سلب می کنند.
حد اقل درباره مسلمانان و مسیحیان و یهودی ها که ادیان ابراهیمی نیز شناخته می شوند می توان گفت که خداوند همه یکی است و همه به یک خداوند باور دارند.
با کدام معیار اینها می آیند و مثلا فلسطینی ها را از انسانیت ساقط می کنند تا مجوز قتل عام آنها را بدهند؟
جای تأسف دارد که در جهان امروزی میتوانیم افرادی را ببینیم که مسخ باورهای غیر انسانی و غیر دینی شده اند.
آیا می توان تصور کرد که دینی و یا باور اعتقادی ای در دنیا وجود دارد که بر مبنای اعتقادات مذهبی و دینی است و در نهایت مجوز کشتار انسان های بی گناه دیگر را می دهد؟
اینکه شما زنان و کودکان و انسان های بی گناه را بخواهید فقط برای تفریح و یا پیاده کردن باورهای ایدئولوژیک قتل عام کنید.
ایمان و اعتقاد به خدا به کنار، انسانیت کجاست؟
حتی بهانه ای که اسرائیل برای قتل عام فلسطینی ها مطرح می کند بهانه قابل قبولی نیست.
آنها مدعی می باشند این کار را در انتقام عملیات حماس انجام می دهند.
مگر اسرائیل و حامیانشان باور ندارند که اسرائیل یک کشور عضو سازمان ملل است، اگر کشور است باید مانند یک کشور طبق موازین سازمان ملل عمل کند، نه اینکه وقتی صرف کند یک کشور باشد و وقتی صرف نکند یک گروه ترور و قتل عام و...
حتی آنهایی که امروزه از این عملکرد اسرائیل حمایت می کنند، مثل دولت آمریکا و یا انگلیس و...
به جای اینکه رفتار حکومت و کشور عضو سازمان ملل را داشته باشند رفتار یک باند را دارند که از هم باندی خود به هر ترتیبی شده می خواهند حمایت کنند.
گو اینکه شاید اینها امروزه به دلیل داشتن تسلیحات و به قول معروف زر و زور قدرت آن را دارند که هر کاری دلشان می خواهد انجام دهند و کسی نیست که جلودارشان باشد، اما آیا تصور می کنید شرایط به همین ترتیب باقی خواهد ماند.
تاریخ نشان داده که هیچ وقت هیچ ابرقدرتی نتوانسته بی پایان باشد و همه ابرقدرت ها روزی روزگاری پایین می آیند، هر چه قدر قوی و قدرتمند باشند.
آیا به یاد دارید هیتلر و دیگر اروپایی ها چه بلاهایی سر یهودیان در اروپا آوردند، الآن کجا هستند؟
ولی مساله بسیار مهم در این است که رفتار دولت تندرو اسرائیل امروزه منجر به آن خواهد شد که صدها هزار نفر در آینده منتظر فرصت برای انتقام باشند و همین ماجرا بعدها سر همین ها بیاید.
اگر مردم اسرائیل زرنگ باشند و به فکر آتیه خود وفرزندانشان باشند، باید هرچه سریعتر دولت تندرو اسرائیل را برکنار کنند و به سمت رسیدن به راه حل صلح با فلسطینی ها باشند وگر نه این روندی که تندروها پیش گرفته اند فقط در آینده روند مشابهی را برای آنها و یا فرزندانشان به ارمغان خواهد آورد وچرخه انتقام و انتقام گیری ادامه خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی