دنیا شاهد عظمت مأموریت های نیروی دریایی راهبردی است


دنیا شاهد عظمت مأموریت های نیروی دریایی راهبردی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران: استفاده صحیح از ظرفیت های دریا جامعه ساز است و عدم استفاده از آن ظرفیت عظیم تمدن سوز.

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمع فرماندهان و مدیریت منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش بندرعباس، دریا را از ظرفیت های مهم تمدن سازی دانست و گفت: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران استفاده صحیح از ظرفیت های دریا جامعه ساز است و عدم استفاده از آن ظرفیت عظیم تمدن سوز.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسرو پناه، اقتدار امروز دریایی ایران را از دوران هخامنشی تا کنون، مثال زدنی دانست و گفت: بعد از جنگ جهانی تحمیلی 8ساله علیه ایران، دشمن فکر نمی‌کرد روزی فرا برسد که نیروی دریایی ارتش ایران به حد مقتدر و قدرتمند در عرصه دریاها و اقیانوس ها ماموریت انجام دهد.

وی، استفاده از ظرفیت های دریا محور کشور را در گرو امنیت و اقتدار در دریا دانست و گفت: نیروی دریایی ارتش و سپاه، با دانش و فناوری اقتدار امنیت آفرین برای کشور ایجاد کرده‌اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: دستاوردهای نیروی دریایی راهبردی ارتش در حوزه طراحی، ساخت و تعمیر و نگهداری از ناوشکن ها‌و زیردریایی ها حیرت انگیز دانست و اظهار داشت: نیروی دریایی راهبردی ارتش از دانش و فناوری بالا در علوم پایه، علوم مهندسی و علوم انسانی بویژه جغرافیای ژئوپولتیک و ژئواستراتژیک برخوردار بوده و همین باعث شده ناوشکنی بسازد که یک دور پیرامون کره زمین راز با اقتدار بپیماید.
حجت الاسلام خسروی پناه، نیروی دریایی راهبردی ارتش را نه تنها یک نیروی نظامی، دفاعی و امنیتی بلکه دانشگاه عظیمی در حوزه علوم مهندسی و انسانی عنوان کرد و گفت: اگر دانشگاه علوم و فنون دریایی نیروی دریایی ارتش رسد نمی‌کرد این صنایع تولید نمی شد.

خسروی پناه، ماموریت ها و کارهای نیروی دریایی ارتش را ظهور مفهوم علم، عقل و حکمت دانست و اظهار داشت: کار در نیروی دریایی ارتش حکمت است یعنی علم نافع عقلانیت است که برای بشریت منفعت دارد.

وی افزود: بر خلاف سیاست های رژیم صهیونسیتی و آمریکای جنایتکار، نیروی دریایی ارتش تجهیزات رزمی تولید میکند که برای آسیب و حمله به کشورها استفاده نمیشود و برای دفاع از کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستاوردهای نیروی دریایی ارتش را دارای عقبه نرم افزاری دانست و افزود: اگر عقبه نرم افزاری و فناوری نظامی نبود، این دستاوردهای بزرگ حاصل نمیشد و دشمنان طمع حمله به ما را داشتند.

حجت‌الاسلام خسروپناه تکنولوژی در ارتش را آمیخته شده با مهارت و کار آموزی متناسب با دانش ها دانست و گفت: الگوی تعلیم و تربیت در ارتش، کاملاً کاربردی و الگو برای مجامع آموزشی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی