بیمارستان‌های غزه بدون برق و اکسیژن


بیمارستان‌های غزه بدون برق و اکسیژن

با گذشت 133 روز از جنگ رژیم اشغالگر علیه نوار غزه، نظامیان اسرائیلی امروز جمعه 16 فوریه محاصره بیمارستان ناصر را تشدید کرده و با قطع برق آن موجب شهادت چندین بیمار فلسطینی شدند.

بیمارستان‌های غزه بدون برق و اکسیژن

به گزارش راهبرد معاصر، «بر اثر قطع شدن برق بیمارستان ناصر در خان‌یونس و از کار افتادن دستگاه‌های اکسیژن، 3 بیمار که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند، به شهادت رسیدند»، این بخشی از گزارش امروز وزارت بهداشت غزه است.مسئولان این وزارت‌خانه صبح امروز با اعلام اینکه ژنراتورهای بیمارستان ناصر از کار افتاده و برق این بیمارستان به کلی قطع شده، خواستار مداخله فوری تمامی نهادهای بین‌المللی برای نجات جان بیماران و کادر پزشکی در بیمارستان ناصر شدند.


در حالی اکه امروز صد و سی و سومین روز از جنگ علیه غزه می‌گذرد، تمام مراکز پزشکی به محاصره رژیم اشغالگر درآمده و وزارت بهداشت فلسطین از روزهای گذشته هشدار داده بود که ارتش اسرائیلی‌ها به صورت مداوم بیمارستان‌های امل و ناصر در خان‌یونس را هدف حمله سنگین توپخانه‌ای قرار می‌دهند. با گسترش جنگ به رفح، جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه و افزایش دامنه درگیری‌ها بسیاری از پناهندگان و مجروحان به مراکز درمانی باقی مانده پناه برده بودند که حالا بی آب و غذا در محاصره نظامیان صهیونیست هستند.


وزارت بهداشت غزه در بخش دیگری از گزارش امروز خود ضمن ابراز نگرانی نسبت به احتمال فوت 6 بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و 3 کودک در بخش کودکان در نتیجه نبود دستگاه اکسیژن، رژیم صهیونیستی را که اکنون این بیمارستان را تحت سیطره خود گرفته، مسئول جان بیماران و کادر پزشکی و درمانی بیمارستان دانست./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نصب پابند الکترونیک برپای 300 سارق در غرب تهران