هریس: به ناتو متعهد هستیم


هریس: به ناتو متعهد هستیم

معاون رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد که این کشور به تعهدات خود ذیل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پایبند است.

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در کنفرانس خبری مونیخ با دفاع از رویکرد جو بایدن در قبال چالش‌های بین‌المللی عنوان کرد که ایالات متحده نباید از حمایت از دموکراسی و چندجانبه‌گرایی و همچنین دفاع از قوانین و نرم‌های بین‌المللی شانه خالی کند.

به گزارش ایسنا، وی گفت: با انزوا نمی‌توانیم عایقی دور خودمان درست کنیم. در واقع زمانی که آمریکا خود را منزوی کرد، تنها تهدیدات افزایش یافتند. در این زمانه پرهرج و مرج آمریکا نمی‌تواند عقب‌نشینی کند. مل باید به دفاع از قوانین و نرم‌های بین‌المللی ادامه بدهیم و درکنار متحدان‌مان بایستیم.

هریس عنوان کرد: برخی در آمریکا با این نظر مخالف هستند. آن‌ها می‌گویند که به نفع مردم آمریکاست که خود را از جهان جدا کنند، دیکتاتور‌ها را با کمال میل بپذیرند و با اقدامات یکجانبه تعهدات به متحدان‌مان را رها کنند.

وی بدون اشاره به نام دونالد ترامپ ادامه داد: بگذارید واضح بگویم. چنین نگرشی خطرناک، بی‌ثبات‌کننده و کوته‌بینانه است. چنین نگرشی باعث تضعیف آمریکا و ثبات جهانی می‌شود. به همین خاطر من و رئیس‌جمهور بایدن با این نگرش مخالف هستیم.

هریس در ادامه بر تعهد راسخ این کشور به ناتو تاکید کرد.

دونالد ترامپ، نامزد پیشتار جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا چندی پیش در تشدید حملات خود به ناتو مدعی شد که به یک رهبر خارجی گفته است روسیه را تشویق می‌کند تا «هر کاری که می‌خواهد» در قبال کشور‌های عضوی که از نظر او به اندازه کافی برای دفاع از خود هزینه نمی‌کنند، انجام دهد.

هریس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درگذشت الکسی ناوالنی، منتقد اصلی ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه گفت: ما گزارشات مرگ ناوالنی در روسیه را دریافت کرده‌ایم. این خبر بدی است و ما در تلاشیم تا تاییدیه این گزارشات را دریافت کنیم.

وی ادامه داد: اگر این گزارشات تایید شوند، غین نمونه دیگری از بی‌رحمی پوتین خواهد بود.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد که روسیه مسئول کامل مرگ ناوالنی است.

رسانه‌های روسیه ساعاتی پیش از درگذشت الکسی ناوالنی خبر دادند. تحقیقات درخصوص علت مرگ وی آغاز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت