تمرکز زدایی و تفویض اختیار به استان ها بسیاری از گره‌ها را باز می کند


تمرکز زدایی و تفویض اختیار به استان ها بسیاری از گره‌ها را باز می کند

استاندار فارس در دیدار با رئیس امور برنامه و بودجه استان های سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار تمرکز زدایی از مرکز و تفویض اختیار به استان ها شد و تحقق آن را گامی اساسی در جهت رفع برخی مشکلات عنوان کرد.

به گزارش خبگزاری سلامت (طبنا) از فارس محمد هادی ایمانیه در دیدار با سعید توتونچی ملکی رئیس امور برنامه و بودجه استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن تقدیر از عملکرد احمدعلی افکاری رئیس پیشین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس گفت: از دکتر افکاری برای تمام زحماتی که متحمل شد متشکرم؛ ایشان انصافاً یار وفاداری برای ما بود.

استاندار فارس، پاکدستی، تجربه، علم و خبره بودن در کار را، از ویژگی‌های بارز رئیس پیشین سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس عنوان کرد و گفت: همچنان از تجربیات ایشان استفاده خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در فارس در ادامه ضمن تبریک به آقای محسن پاپری زارعی به جهت تصدی مسئولیت جدید سازمان مدیریت فارس گفت: از ایشان هم طبق بررسی‌های انجام شده به جز خوبی، پرتوانی و پرتلاشی چیز دیگری نشنیده‌ایم.

وی ضمن اینکه از محسن پاپری زارعی خواست از ظرفیت‌هایی که در آخر سال پیش می‌آید حداکثر استفاده و بهره ببرید را ببرد، در گفتگو با رئیس برنامه و بودجه استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار افزایش حقوق و ارتقاء سطح معیشت کارکنان وزارت کشور شد و گفت: در صورتی که از برخی موارد به صورت قانونی حمایت نشود بعضی از امورات به مشکل می‌خورد و همچنین زمینه ایجاد تخلفات نیز ممکن است فراهم شود.

محمد هادی ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: تصمیم گیری‌های ملی برای برخی از جزئی‌ترین مسائل استانی، هم سرعت پیشرفت را کند می‌کند و آن‌گونه که شایسته است منجر به نتیجه نخواهد شد.

وی افزود: فارس و تمام استان‌ها پتانسیل بسیاری دارند و عقیده داریم در صورتی که اختیاراتی به استان‌ها تفویض شود و شاهد تمرکز زدایی از مرکز باشیم، بسیاری از گره‌ها باز، و اتفاقات مثبتی در اکثر حوزه‌ها حادث خواهد شد.

استاندار فارس، شرط تحقق این موضوع را، اعتقاد عمومی جامعه اداری کشور عنوان کرد و گفت: در صورت اجرای این خواسته استانداران پاسخگوی همه مسائل و موارد مربوط به استان خود، خواهند بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!