ساختار خاص و آینده درخشان در انتظار است


ساختار خاص و آینده درخشان در انتظار است

بیمه کارآفرین یکی از سودسازترین شرکت بیمه گری ایران است که در سالهای اخیر توانسته عملکرد مناسبی را از خود به نمایش بگذارد و با همین رویه و انباشت سرمایه مناسب حالا دست به افزایش سرمایه زده و درصدد است تا وضعیت مالی خود را بهتر از گذشته کند. به...

ساختار خاص و آینده درخشان در انتظار است

بیمه کارآفرین یکی از سودسازترین شرکت بیمه گری ایران است که در سالهای اخیر توانسته عملکرد مناسبی را از خود به نمایش بگذارد و با همین رویه و انباشت سرمایه مناسب حالا دست به افزایش سرمایه زده و درصدد است تا وضعیت مالی خود را بهتر از گذشته کند.

به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه کارآفرین در سالهای اخیر رشد قابل توجهی را در سود خالص تجربه کرده که بخشی از ان را بین سهامداران تقسیم و بخش دیگری را به بعنوان سود انباشته کرده و امروز می تواند افزایش سرمایه مناسبی را از محل سود انباشته عملیاتی کند. سود خالص شرکت از رقم 71 میلیارد ریال در سال 1397 به چهار هزار و 527 میلیارد ریال در آذر سال 1402 برسد که رشدی چند ده برابری را به نمایش می گذارد.

بر اساس همین افزایش سود خالص شرکت سود انباشته شرکت هم از مبلغ 80 میلیارد ریالی به شش هزار و 296 میلیارد ریال رسیده که نشان از سلامت این شرکت دارد.

بر همین اساس این شرکت بیمه کارآفرین در خواست افزایش سرمایه کرده که سازمان بورس آن را تایید کرده و برای شرکت نوشت: «در اجرای قـانون بـازار اوراق بهـادار جمهوری اسـلامی ایران(مصوب آذرماه 1384)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت بیمه کارآفرین (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار مقر مربوط در انتشار گرفت. بر اساس رسـیدگی انجام شده، مواردی حـاکی از مغـایرت با قوانین و مقررات ّمربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است. »

بنابراین برای اصلاح ساختار مالی و بهتر کردن شرایط مالی و توانگری و قابلیت واگذاری ، این شرکت سرمایه خود را از رقم 12 هزار میلیارد ریال به 15 هزار میلیارد ریال می رساند.

بیمه کارآفرین که در حال حاضر دو درصد از سهم بازار صنعت بیمه را در بین 30 شرکت بیمه گری در اختیار دارد با این رخداد قطعا شرایط بهتری پیدا می کند.

این شرکت در آذر امسال با رشدی 73 درصدی مبلغی حدود 23 هزار میلیارد ریال حق بمیه تولید کرده است.
شایان ذکر است که بیمه مرکزی در اجرای ماده ۶ آیین‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره ۶۹) و حسب بررسی و کنترل انجام‌شده، بر اساس صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ نسبت توانگری مالی شرکت بیمه کارآفرین را برای سال ۱۴۰۲ معادل ۲۲۵ درصد (سطح یک) ارزیابی کرد.گفتنی است، شرکت بیمه کارآفرین با توجه به چشم‌انداز و اهداف خود مبنی برافزایش سهم بازار، ترکیب پرتفوی و با تکیه‌بر اصول بیمه گری و همچنین انسجام و کارگروهی، برنامه‌ریزی، تخصص و آموزش و تمرکز بر اولویت‌ها توانسته برای یازدهمین سال متوالی، سطح توانگری یک را رقم بزند و به جایگاه همیشگی خود در صنعت بیمه کشور دست باید.

لیلا فریادرس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!