خودکفایی با خرید 12 میلیون تن گندم محقق می‌شود


خودکفایی با خرید 12 میلیون تن گندم محقق می‌شود

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با احتساب نیاز واحد‌های خبازی و صنف و صنعت، با خرید ۱۲ میلیون تن گندم خودکفا خواهیم شد.

خودکفایی با خرید 12 میلیون تن گندم محقق می‌شود

به گزارش راهبرد معاصر؛ عطاالله هاشمی گفت: بنیاد ملی گندمکاران در راستای ترغیب کشاورزان به عملیات داشت، مراقبت از مزارع و تحویل گندم به مراکز خرید پیگیر تخصیص جایزه ۲ هزارتومانی به هرکیلو گندم است، از این رو انتظار می‌رود رئیس‌جمهور تا قبل از آغاز فصل برداشت تا اواسط فروردین جایزه گندم را اعلام کند.

به گفته او، با توجه به بارش‌های اخیر و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر استمرار بارش در اسفند و فروردین، امیدواریم که مزارع دیم خوب ثمر دهد.

هاشمی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که با استمرار شرایط مساعد بارش، میزان خرید تضمینی گندم در سال آینده حداقل به ۱۰.۵ میلیون تن و تولید بالای ۱۳ میلیون تن برسد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران افزود: با احتساب ۸۰ میلیون نفر جمعیت، ۱۰‌.۵ میلیون تن گندم مورد نیاز واحدهای خبازی و ۱.۵ میلیون تن صنف و صنعت است، براین اساس با ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم خودکفا می‌شویم. حال در صورت کاهش یک میلیون تنی مصرف آرد خبازی‌ها در پی هوشمندسازی آرد و نان، با ۱۱ میلیون تن هم خودکفا خواهیم شد.

او با بیان اینکه مشکلی در تامین کود وجود ندارد، گفت: در حال حاضر در تامین کود مورد نیاز کشاورزان برای مزارع گندم مشکلی نداریم که این موضوع در افزایش بهره وری تولید تاثیر بسزایی دارد./باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان