عراق خواستار اقدام سریع بین‌المللی برای توقف جنگ غزه شد


عراق خواستار اقدام سریع بین‌المللی برای توقف جنگ غزه شد

نخست‌وزیر عراق در دیدار با صدراعظم آلمان بر لزوم اقدام سریع بین‌المللی برای توقف جنگ غزه تاکید کرد.

عراق خواستار اقدام سریع بین‌المللی برای توقف جنگ غزه شد

به گزارش راهبرد معاصر؛ دفتر «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد وی در حاشیه نشست امنیتی مونیخ ۲۰۲۴ با «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان دیدار کرد و درباره روابط دوجانبه و گسترش آن در همه زمینه‌ها بحث و تبادل نظر شد.

نخست وزیر عراق بر تمایل کشورش درباره گسترش روابط با آلمان به ویژه در زمینه انرژی، اقتصاد و صنایع تاکید کرد.

وی درباره مساله فلسطین و تحولات غزه خواهان اقدام سریع بین‌المللی برای توقف جنگ غزه شد و گفت واکنش بین‌المللی متناسب با حجم حوادث غزه نیست که منجر به وقوع یک فاجعه انسانی شده است.

السودانی در این دیدار ابراز امیدواری کرد تلاش‌ها منجر به توقف جنگی شود که امنیت منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار داده و دریانوردی و جریان تامین انرژی را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه راه حل در حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین نهفته است، بدون اینکه کسی از جانب آن‌ها تصمیمی بگیرد، تاکید کرد عراق برای آرام کردن منطقه تلاش کرده و همچنان در این زمینه گام برمی‌دارد و بر تنش‌ها غلبه کرده است. امنیت عراق نه فقط برای عراقی‌ها که برای منطقه مهم است.

شولتس نیز ضمن قدردانی از عراق بابت توسعه روابط دوجانبه و گسترش چشم‌انداز همکاری میان دو کشور، نقش عراق را در برقراری آرامش در منطقه مهم دانست و بر لزوم مشارکت همه در طرح‌های برقراری آرامش تاکید کرد.

صدراعظم آلمان گفت کشورش برای آتش بس در نوار غزه تلاش می‌کند و مایل است پیامد‌های آن را متوقف و کمک‌های انسانی به غزه را منتقل کند.

وی نسبت به عواقب گشایش هر جبهه جدید در سرزمین‌های فلسطینی هشدار داد. / سومریه نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی