وزارت دفاع روسیه تسلط کامل بر شهر آودیوکا را تائید کرد


وزارت دفاع روسیه تسلط کامل بر شهر آودیوکا را تائید کرد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرگئی شویگو به ولادیمیر پوتین اطلاع داده که ارتش روسیه بر شهر آودیوکا تسلط کامل پیدا کرده است.

وزارت دفاع روسیه تسلط کامل بر شهر آودیوکا را تائید کرد

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرگئی شویگو وزیر دفاع این کشور به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور اطلاع داده که ارتش روسیه بر شهر آودیوکا تسلط کامل پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، شویگو در کرملین به فرمانده کل نیرو‌های مسلح روسیه گزارش داد که گروه مرکزی نیرو‌های تحت فرماندهی سرهنگ آندری موردویچف کنترل کامل شهر آودیوکا که یک دژ مستحکم عظیم برای نیرو‌های اوکراین محسوب می‌شد را به دست گرفته است.

در این بیانیه آمده است: مساحتی به وسعت بیش از ۳۱ کیلومتر مربع از دست نیرو‌های اوکراینی آزاد شد و تلفات نظامیان اوکراین در جریان نبرد در آودیوکا تنها در عرض ۲۴ ساعت گذاشته از مرز یک هزار و ۵۰۰ نفر فراتر رفته است.

این بیانیه می‌افزاید: آزادسازی آودیوکا امکان دور کردن خط مقدم جنگ از منطقه دونتسک را فراهم کرد و به این ترتیب این منطقه تا حد زیادی از حملات نیرو‌های اوکراینی ایمن شده است.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.آمریکا و کشور‌های غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیارد‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند./ ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...