جذب رسمی مزدور توسط سفارت اوکراین در آمریکای جنوبی


جذب رسمی مزدور توسط سفارت اوکراین در آمریکای جنوبی

یک تبعه آمریکا جنوبی از اقدامات سفارت اوکراین در برخی از کشور‌های آمریکای جنوبی برای جذب مزدور پرده برداشت.

جذب رسمی مزدور توسط سفارت اوکراین در آمریکای جنوبی

به گزارش راهبرد معاصر، فابیو جونیور دی اولیویرا، مزدوری از شهر «پوسس دی کالداس» برزیل در قاره آمریکای جنوبی است که سابقا در کنار نیرو‌های مسلح اوکراین می‌جنگید، به «ایزوستیا» درباره رویه جذب نیرو‌های مزدور به ارتش اوکراین توضیح داد.

او گفت: به طور معمول، یک مزدور آمریکای جنوبی که می‌خواهد برای اوکراین بجنگد، باید با هزینه شخصی بلیط هواپیما بخرد و حدود ۱۰۰۰۰ کیلومتر به لهستان پرواز کند و هر آنچه را که نیاز دارد «خودش» بخرد. سپس با قطار یا اتوبوس به گذرگاه مرزی و سپس به مرکز آموزش لژیونر‌ها در نزدیکی لووف برود.

وی ادامه داد: زمانی که او در اسلاویانسک بود به او قول ۳۰۰۰ دلار دادند، اما مبلغی را که قول داده بودند به او پرداخت نکردند. نیرو‌های روسیه به طور خاص به دنبال پایگاه‌هایی هستند که سربازان مزدور در آن مستقر هستند.

فابیو توانست زنده بماند و به خانه بازگردد. اما او همه چیز را از دست داد - دوستان، شغل معلمی، سرگرمی مورد علاقه. او مجبور شد تمام تجهیزات عکاسی خود را برای جنگیدن در اوکراین بفروشد.

مهمتر از همه، او هرگز نفهمید که برای چه می‌جنگد. او برای کمک به آنجا رفت، اما متوجه شد که هیچ چیز خوبی در آن جنگ وجود ندارد.

گفته می‌شود با آغاز جنگ در اوکراین مزدورانی از بیش از ۳۰ کشور برای جنگیدن در اوکراین اعلام آمادگی کردند و راهی این کشور شدند. این در حالی است که با تداوم جنگ در اوکراین و احتمال کاهش کمک‌های نظامی به این کشور که شکست حتمی آن در برابر روسیه را به دنبال دارد، مزدوران خارجی ارتش اوکراین در حال ترک این کشور هستند.

اخیرا یکی از افسران ارتش اوکراین به سی‌ان‌ان گفته بود بسیاری از مزدوران خارجی که کی‌یف استخدام کرده است، پس از تجربه واقعیت وحشتناک میدان نبرد، سریعاً تصمیم به فرار از اوکراین می‌گیرند. مسکو پیش از این گفته بود که کی‌یف از سربازان کشور‌های دیگر به عنوان خوراک توپ برای نقض خطوط دفاعی روسیه استفاده می‌کند./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی