بوتاکس لب چیست و چه کاربردی دارد؟


بوتاکس لب چیست و چه کاربردی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید بوتاکس لب یک روش زیبایی‌ درمانی برای کاهش خطوط و چین‌های اطراف لب، بهبود ظاهر کلی این منطقه، درمان لبخند لثه‌ای، پر و حجیم‌سازی لب‌ها است. با تزریق بوتاکس در این منطقه، عضلات کنار لب مسدود شده و انقباضات آن‌ها کاهش می‌یابد که باعث کاهش خطوط و چین‌های کنار لب و بهبود پوست می‌شود. پس از تزریق، از لمس و فشار زیاد به لب‌ها خودداری کنید و همچنین از تمرینات فیزیکی شدید و مصرف غذاهای سنگین، گرم یا سرد در ایام اولیه پس از تزریق خودداری کنید.

بوتاکس لب روش محبوبی در زمینه زیبایی و جوانسازی است که برای بهبود ظاهر لب‌ها و کاهش خطوط و چین‌های اطراف‌، درمان لبخند لثه‌ای و فرم دهی به لب‌ها استفاده می‌شود. این روش تزریقی با استفاده از سم بوتولینوم توکسین انجام می‌شود که با مسدود کردن عملکرد عضلات مربوطه، انقباضات آن‌ها را کاهش می‌دهد و کاهش خطوط و چین‌های ناشی از انقباض عضلات لب را به‌دنبال دارد و به لب‌ها ظاهری جوان و حجیم می‌دهد.

بوتاکس لب یک روش غیرجراحی است که نیاز به زمان کوتاهی برای انجام دارد و معمولا تا چند ماه تاثیر خود را نشان می‌دهد. با انجام مراقبت‌های مناسب پس از تزریق، می‌توان نتایج بهتری از این روش بدست آورد. در ادامه با ما باشید تا بیشتر با بوتاکس لب، کاربرد، مزایا و عوارض احتمالی بوتاکس لب بیشتر آشنا شوید.

قبل از بوتاکس لب حتما با دکتر پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

بوتاکس لب چیست؟

بوتاکس چیه؟ تزریق بوتاکس لب روشی غیرجراحی است که باعث پرتر نشان دادن لب‌ها می‌شود. پزشک با تزریق سم بوتولونیوم به گوشه‌های لب و لب بالا یا پایین، نواقص ظاهری و چروک‌ها را برطرف کرده و باعث فرم‌دهی به لب‌ها می‌شود. با تزریق بوتاکس به لب‌ها، عضلات اطراف لب بالایی از کار می‌افتند و باعث شده که لب کمی رو به بالا و پرتر و بزرگ‌تر از حالت معمول دیده شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت
بوتاکس لب چیست و چه کاربردی دارد؟مشاهده همه

کاربرد بوتاکس لب

از کاربردهای بوتاکس لب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع چین و چروک دور لب یا خطوط معروف به خط سیگار دور لب (البته برای خطوط عمیق علاوه بر بوتاکس باید از فیلر هم کمک گرفت.)
  • درمان لبخند لثه‌ای
  • فرم دادن به لب‌ها
  • حجیم سازی لب‌ها

۱. بوتاکس لب عروسکی

بوتاکس لب عروسکی یکی از سبک‌های پرطرفدار بوتاکس است که لب بالا را حجیم‌تر می‌کند و قسمت منحنی لب پایین هم با تزریق عمق داده می‌شود. درواقع در بوتاکس لب عروسکی، لب به شکل فانتزی درمی‌آید و از حالت طبیعی پرتر، حجیم‌تر، بزرگ‌تر و پهن‌تر می‌شود.

۲. بوتاکس لب بالا

یکی از کاربردهای بوتاکس لب، برای افرادی است که افتادگی لب بالا دارند، یا به واسطه افزایش سن، از خطوط و چین و چروک‌های اطراف لب بالا رنج می‌برند. اگر مشکل افتادگی شدید نباشد یا خطوط و چروک‌ها سطحی باشند می‌توان از بوتاکس لب بالا کمک گرفت.

۳. بوتاکس لب طبیعی

از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین نوع بوتاکس لب، مدل طبیعی آن است که لب‌ها به شکل طبیعی و زیبا برجسته‌تر و پرتر می‌شوند. هدف این مدل تزریق، حفظ ظاهر طبیعی لب‌ها و زیباسازی آن‌ها است.

۴. بوتاکس کنار لب

برخی افراد به صورت طبیعی گوشه لب افتاده دارند یا به‌خاطر سیگار کشیدن زیاد یا در اثر خنده و افزایش سن، کنار لب‌ها افتادگی و چروک دارند. اگر چروک سطحی باشد می‌توان با بوتاکس کنار لب مشکل را برطرف کرد. در لب‌های بزرگ و گوشتی که کنار لب‌ها فرورفته و نامشخص است با تزریق بوتاکس می‌توان کنار لب‌ها را برجسته کرد.

۵. درمان کجی لب با بوتاکس

بوتاکس نه فقط برای رفع چین و چروک‌های سطحی لب مناسب است که قابلیت تغییر فرم لب‌ها، ترمیم لب‌های افتاده و لیفت لب را نیز دارد. افرادی که دچار کجی لب هستند هم با تزریق بوتاکس می‌توانند فرم ظاهری لب را اصلاح کنند.

بوتاکس لب چیست و چه کاربردی دارد؟ماندگاری بوتاکس لب بین ۳ تا ۴ ماه است و اثر آن نهایت تا ۴ ماه باقی می‌ماند.

۶. بوتاکس لب مدل روسی

از مدل‌های محبوب بوتاکس لب است که به لب عروسکی روسی هم معروف است. هدف اصلی بوتاکس لب مدل روسی بزرگ و حجیم سازی به‌خصوص در قسمت میانی لب‌ها است. لب‌های قلبی شکل و پر در قسمت میانی با انحنای مشخص و برجسته‌تر از لب‌های طبیعی که با تزریق بوتاکس و فیلر بدست می‌آید. افرادی که لب بالایی کوچکی دارند می‌توانند بوتاکس لب مدل روسی را امتحان کنند.

۷. بوتاکس افتادگی گوشه لب (بالا بردن گوشه لب با بوتاکس)

در مواردی، عوامل محیطی، ژنتیک، بالا رفتن سن و پیری، مصرف سیگار، استرس و تغذیه نامناسب ممکن است باعث افتادگی گوشه لب شود. بوتاکس یکی از روش‌های درمان افتادگی گوشه لب است که با فلج کردن عضلات گوشه لب، افتادگی را برطرف کرده و گوشه لب‌ها را بالا می‌برد. البته بالا بردن گوشه لب با بوتاکس روش دائمی نیست و باید هر چند وقت یکبار ترمیم شود.

بوتاکس لب برای چه کسانی مناسب است؟

این روش زیبایی یک انتخاب شخصی است که فرد مناسب برای بوتاکس لب باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • عدم عفونت فعال در ناحیه لب و دهان
  • افرادی که خواهان حجیم کردن لب هستند.
  • آن‌هایی که لب‌های بزرگ‌تر، پرتر و برجسته‌تر می‌خواهند.
  • برای رفع چین و چروک دور لب و افتادگی کنار لب‌ها
  • از بین بردن لبخند لثه‌ای

متن انگلیسی:
To be considered for a lip botox, you should: Be in good physical health; Have realistic expectations
ترجمه متن:
برای انجام بوتاکس لب باید سلامت عمومی مناسب و انتظارات واقعی داشته باشید.

clevelandclinic

بوتاکس لب برای چه کسانی مناسب نیست؟

بوتاکس لب روش غیرتهاجمی و کم خطری است که عوارض جدی ندارد اما لزوما برای همه مناسب نیست. افراد با شرایط زیر نمی‌توانند کاندیدای خوبی برای بوتاکس لب باشند:

  • بیماران مبتلا به دیابت
  • بیماران خودایمنی مثل ام اس
  • افرادی که سیستم عضلانی ضعیفی دارند.
  • افرادی که ویروس تبخال در بدن دارند.
  • مبتلایان به سرطان و نارسایی کلیوی
  • افرادی که اختلال پوستی، لوپوس، و اختلال انعقاد خون دارند.
  • زنان باردار و شیرده

قصد داری چین و چروک لبت رو کمتر کنی؟

برای تزریق بوتاکس با متخصص مشورت کن.

بوتاکس لب چیست و چه کاربردی دارد؟

فواید بوتاکس لب

از مزایا و فواید بوتاکس لب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای تهیه یک جدول خلاصه در مورد مزایا و عوارض بوتاکس لب با در نظر گرفتن موارد درخواستی، اطلاعات زیر را فراهم کرده‌ام:

مزایای بوتاکس لبتوضیحات
روش امن و غیرتهاجمیبوتاکس لب یک روش غیرتهاجمی است که نیازی به جراحی ندارد، در نتیجه خطرات مرتبط با عمل‌های جراحی را به همراه ندارد.
حداقل عوارضعوارض جانبی نسبتاً کمی دارد که ممکن است شامل قرمزی، تورم یا کبودی در محل تزریق باشد.
افزایش اعتماد به نفسمی‌تواند به بهبود ظاهر لب‌ها کمک کند، که ممکن است منجر به افزایش اعتماد به نفس شود.
فرایند بدون درد، کبودی و ورماگرچه برخی افراد ممکن است تجربه کمی ناراحتی، کبودی یا تورم داشته باشند، این عوارض معمولاً موقتی هستند.
دوره نقاهت کوتاهبهبودی پس از تزریق بوتاکس معمولاً سریع است، اجازه می‌دهد افراد به سرعت به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند.
هزینه پایین نسبت به سایر روش‌هاتزریق بوتاکس معمولاً هزینه کمتری نسبت به سایر روش‌های زیبایی یا جراحی‌های لب دارد.
فرایند انجام کوتاهجلسات تزریق سریع هستند، معمولاً در عرض چند دقیقه انجام می‌شوند، و نیازی به زمان طولانی برای انجام ندارند.
مزایا و فواید بوتاکس لب

روش انجام بوتاکس لب

بوتاکس لب همانند سایر روش‌های تزریق بوتاکس با بی حسی موضعی انجام می‌شود. پزشک ماده بی حسی را روی لب‌ها گذاشته و پس از بی حس شدن لب‌ها، نواحی که باید تزریق شوند را علامت‌گذاری می‌کند. سپس با سوزن نازکی، دوز بوتاکس لازم را به قسمت‌هایی از لب بالا، گوشه و دور لب‌ها تزریق می‌کند.

به طور معمول، دو تا چهار واحد بوتاکس برای لب‌های بالایی و دو واحد برای لب‌های پایینی تزریق می‌شود که بسته به نیاز و علت انجام بوتاکس، و سلیقه شخصی فرد متغیر است. بعد از بوتاکس برای جلوگیری از کبودی می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.

متن انگلیسی:
In most cases, Botox injections usually take about 10 to 15 minutes. Injections aren’t considered a surgical procedure, and no recovery time is needed afterward. You should be able to continue your usual activities immediately after your appointment
ترجمه متن:
در بیشتر موارد، تزریق بوتاکس معمولاً حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. این تزریق به عنوان جراحی در نظر گرفته نمی‌شود و پس از آن نیازی به دوره بهبود ندارد. شما می‌توانید بلافاصله پس از مراجعه به پزشک، به فعالیت‌های معمول خود ادامه دهید.

healthline

بوتاکس لب در خانه

امروزه روش‌های مختلفی برای حجیم سازی و زیباتر کردن لب‌ها وجود دارد از فیلر، ژل و بوتاکس گرفته تا پروتز لب. اما گاهی با چند روش ساده می‌توانید بوتاکس لب در خانه انجام دهید. یکی از راهکارهای خانگی برای برجسته‌تر کردن لب‌ها استفاده از دارچین است. یک قاشق پودر دارچین را با کمی وازلین یا روغن ترکیب کنید و لب‌ها را با آن ماساژ دهید تا داغ شوند. بعد از شستشو لب‌هایتان برجسته‌تر می‌شوند.

یکی دیگر از روش‌های کوتاه مدت بوتاکس لب در خانه، استفاده از لیوان است که همه ما در بچگی این بازی را انجام می‌دادیم. لب‌ها را با کرم یا بالم لب مرطوب کنید. لیوان را دور لب گذاشته و به داخل نفس بکشید و نگه دارید تا اینکه لب‌ها احساس گزگز کنند. حالا نفس را بیرون داده و لیوان را بردارید. یخ هم می‌تواند باعث زیباتر، برجسته‌تر و قرمزتر شدن لب‌ها شود. روزی چند بار لب‌ها را با یخ ماساژ بدهید و از تاثیر این روش طبیعی بوتاکس لب در خانه لذت ببرید.

بوتاکس لب چیست و چه کاربردی دارد؟بالا بردن گوشه لب با بوتاکس روش دائمی نیست و باید هر چند وقت یکبار ترمیم شود.

ماندگاری بوتاکس لب (بوتاکس لب چقدر دوام دارد؟)

ماندگاری بوتاکس لب بین ۳ تا ۴ ماه است و اثر آن نهایت تا ۴ ماه باقی می‌ماند. دوام بوتاکس در مقایسه با فیلر لب و یا سایر روش‌ها کوتاه‌تر است. ماندگاری تزریق فیلر حدود یک سال به بالا است و پروتز‌ها هم نتایج دائمی دارند.

تاثیر بوتاکس لب بعد از چند روز مشخص میشود؟

حدود یک هفته بعد از تزریق بوتاکس طول می‌کشد تا تاثیر بوتاکس خودش را نشان دهد. اگر قصد دارید پیش از یک مهمانی خاص لب‌هایتان را بزرگ‌تر و برجسته‌تر کنید حداقل دو هفته قبل این کار را انجام دهید تا مطمئن شوید که بوتاکس به صورت کامل اثر کرده باشد.

آمادگی برای انجام بوتاکس لب

بهتر است از یک هفته قبل انجام بوتاکس از مصرف آسپرین، ایبوپروفن یا داروهای مشابه خودداری کنید. بهتر است از یک هفته قبل، مصرف روغن ماهی و ویتامین E را متوقف کنید. برای افزایش سطح ویتامین K خون بهتر است از چند روز قبل، مواد غذایی حاوی آهن، سبزیجات مانند اسفناج و کرفس مصرف کنید. مصرف الکل و دخانیات را از چند روز قبل قطع کنید.

مراقبت های بعد از بوتاکس لب

پس از تزریق بوتاکس به لب، مراقبت‌های بعدی اهمیت دارد تا بهبودی سریع‌تر و نتایج بهتری تجربه کنید. مراقبت های بعد از بوتاکس لب که باید رعایت کنید عبارتند از:

  • پس از تزریق بوتاکس از لمس یا فشار دادن لب‌ها خودداری کنید.
  • تمرینات یا ورزش‌های فیزیکی شدیدی که باعث عرق و تعریق زیاد در منطقه تزریق شده می‌شوند، باید در روزهای اول پس از تزریق اجتناب شوند.
  • جلوگیری از خوردن غذاهای سنگین و خیلی سرد یا گرم تا چند ساعت پس از تزریق بوتاکس
  • پرهیز از تماس مستقیم با نور خورشید
  • تا ۲۴ ساعت بعد تزریق از حمام خودداری کنید.
  • پرهیز از شنا، سونا و بخار آب زیاد تا چند روز بعد تزریق
  • عدم مصرف سیگار و الکل تا چند روز بعد تزریق بوتاکس
بوتاکس لب چیست و چه کاربردی دارد؟

ممکنه به بوتاکس حساسیت داشته باشی؟ بهتره از دکتر متخصص مشاوره بگیری.

عوارض بوتاکس لب

بوتاکس روشی کم تهاجمی با حداقل عوارض است اما در مواردی ممکن است خطرات و ریسک‌هایی برای فرد به همراه داشته باشد. از عوارض بوتاکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اثر و ماندگاری بوتاکس به اندازه فیلر و سایر روش‌های حجیم سازی لب‌ها نیست.
  • ممکن است انقباض عضلات اطراف لب زیاد از حد باشد و اختلال در تکلم ایجاد کند.
  • در صورت عدم رضایت از نتیجه کار باید تا زمان از بین رفتن اثر بوتاکس صبر کنید.
  • سردرد
  • حالت تهوع
  • تب و لرز
  • رنگ پریدگی
  • کبودی و ورم
  • خونریزی و عفونت

هزینه بوتاکس لب در دکترتو کلینیک

قیمت بوتاکس لب به صورت سی سی تعیین می‌شود و به میزان دوز مصرفی، نوع و برند بوتاکس، علت انجام آن و تخصص و مهارت پزشک بستگی دارد. هر سی سی بوتاکس از ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. جهت اطلاع از قیمت بوتاکس لبخند لثه ای و بوتاکس سایر مشکلات لب در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

بوتاکس لب چیست و چه کاربردی دارد؟با توجه به اینکه بوتاکس لب به منظور بهبود ظاهر و کاهش خطوط و چین‌های اطراف لب‌ها استفاده می‌شود، معمولا لب‌هایی که بوتاکس شده‌اند، از لب‌های طبیعی تمیز و جوان‌تر به نظر می‌رسند.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

بوتاکس لب یک روش زیبایی‌ درمانی برای کاهش خطوط و چین‌های اطراف لب، بهبود ظاهر کلی این منطقه، درمان لبخند لثه‌ای، پر و حجیم‌سازی لب‌ها است. با تزریق بوتاکس در این منطقه، عضلات کنار لب مسدود شده و انقباضات آن‌ها کاهش می‌یابد که باعث کاهش خطوط و چین‌های کنار لب و بهبود پوست می‌شود. پس از تزریق، از لمس و فشار زیاد به لب‌ها خودداری کنید و همچنین از تمرینات فیزیکی شدید و مصرف غذاهای سنگین، گرم یا سرد در ایام اولیه پس از تزریق خودداری کنید.

مهم است که بوتاکس را پزشک متخصص و با تجربه انجام دهد تا هم نتیجه قابل قبول باشد و هم عوارض به حداقل برسد. انتخاب پزشک نامناسب ممکن است باعث عوارضی مانند کبودی، ورم، کجی لب، عدم تقارن یا مشکلات گفتاری و تکلم شود. در صورتی که مایل به انجام این روش هستید، با پزشک درباره اینکه آیا این روش مناسب شما هست یا خیر مشورت کنید.

قبل از انجام بوتاکس حتما با فوق تخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن