هشدار احتمال آتش‌سوزی برای 90 هزار جنسیس


هشدار احتمال آتش‌سوزی برای 90 هزار جنسیس

جنسیس از مالکین ۹۰ هزار دستگاه از محصولات خود خواسته به دلیل مشکلی در شیر استارت و احتمال آتش‌سوزی، خودروی خود را در فضای باز پارک کنند. مشکلی در شیر استارت برخی از خودروهای جنسیس (و همین‌طور هیوندای جنسیس که پیش از تأسیس این برند تولید...

جنسیس از مالکین ۹۰ هزار دستگاه از محصولات خود خواسته به دلیل مشکلی در شیر استارت و احتمال آتش‌سوزی، خودروی خود را در فضای باز پارک کنند.

هشدار احتمال آتش‌سوزی برای 90 هزار جنسیس

مشکلی در شیر استارت برخی از خودروهای جنسیس (و همین‌طور هیوندای جنسیس که پیش از تأسیس این برند تولید می‌شد) باعث نگرانی در مورد احتمال آتش‌سوزی شده است. ازاین‌رو، جنسیس به مالکین این خودروها هشدار داده است که تا زمان صدور فراخوان، خودروی خود را در فضای باز پارک کنند. این مشکل ابتدا در خودرویی در کره جنوبی دیده شد و تحقیقات جنسیس نشان داد که هیوندای جنسیس مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، جنسیس G80 مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، جنسیس G90 مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ و جنسیس G70 مدل ۲۰۱۹ ممکن است با این مشکل مواجه باشند. تعداد این خودروها مجموعاً ۹۰,۹۰۷ دستگاه گزارش شده است.

هشدار احتمال آتش‌سوزی برای 90 هزار جنسیس

این خودروها اگر در شرایط بسیار مرطوب مورداستفاده قرار گیرند، ممکن است شیر استارت آن‌ها در اثر تماس با آب یا رطوبت زیاد اتصالی کند. به گفتهٔ جنسیس، به‌عنوان‌مثال اگر مالک این خودروها در جاده‌ای سیل‌زده رانندگی کرده باشد، می‌تواند احتمال آتش‌سوزی افزایش پیدا کند. در چنین شرایطی، رطوبت ممکن است به شیر استارت نفوذ کند و باعث اتصالی شود. اگر این اتفاق رخ دهد، جریان برق قدرتمندی که داخل این قطعه وجود دارد می‌تواند موجب آتش‌سوزی در محفظهٔ پیشرانه شود. احتمال بروز این مشکل حتی زمانی که خودرو خاموش است و پارک شده هم وجود دارد.

هشدار احتمال آتش‌سوزی برای 90 هزار جنسیس

البته جنسیس می‌گوید با وجود احتمال آتش‌سوزی، مالکان می‌توانند همچنان به رانندگی با خودروی خود ادامه دهند اما توصیه شده خودرو در فضای باز و دور از هرگونه سازه‌ای پارک شود تا در صورت آتش گرفتن خودرو آسیب به حداقل برسد. به گفتهٔ این شرکت، هنوز هیچ‌گونه جراحت، تلفات یا تصادفی ناشی از این مشکل گزارش نشده و فراخوانی را برای برطرف کردن مشکل صادر خواهد کرد. برند لوکس هیوندای از ۱۳ آوریل با مالکین خودروهای مشکل‌دار تماس می‌گیرد تا خودرو را به نزدیک‌ترین نمایندگی ببرند و کیت رلهٔ استارت تعویض شود.

برچسب ها
جنسیس فراخوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل گرگ با نوشته های انگیزشی + متن های زیبا و انگیزشی