روند عملیات آزادسازی آودیوکا به تعریف کرملین


روند عملیات آزادسازی آودیوکا به تعریف کرملین

نیروهای روسی بعد از چند ساعت پاکسازی آودیوکا را آغاز کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت، سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش، در 17 فوریه سه بار در مورد پیشرفت عملیات آزادسازی آودیوکا به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گزارش دادند.
پسکوف تصریح کرد که پوتین اولین گزارش را در ساعت چهار صبح در باره روند پایان عملیات آزادی آودیوکا دریافت کرد و در ساعت 11 رهبران نظامی گزارش دادند که شهر عملا بطور کامل آزاد شده است.
وی گفت: "در آن لحظه فرار دسته جمعی دشمن از آودیوکا و ترک مواضع جنگی آغاز شده بود. رزمندگان روسیه به چند ساعت دیگر نیاز داشتند تا پاکسازی شهر را آغاز کنند".
وی خاطرنشان کرد که بعد از ظهر، شویگو و گراسیموف تکمیل کامل عملیات و اینکه "نیروهای ما کنترل کامل شهر را به دست گرفته‌اند"، اطلاع دادند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کرملین پس از شنیدن گزارش سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه درباره تصرف آودیوکا این موفقیت و پیروزی مهم را به ارتش روسیه تبریک گفت.
آودیوکا حومه شمالی دونتسک است که از آغاز عملیات ویژه، مبارزه برای کنترل آن ادامه دارد. نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم از آنجا پایتخت جمهوری خلق دونتسک و دیگر شهرک های دونباس را گلوله باران می کردند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان