اقدامات آمریکا برای نجات رژیم صهیونیستی ادامه دارد


اقدامات آمریکا برای نجات رژیم صهیونیستی ادامه دارد

سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران گفت: اقدامات آمریکا برای نجات رژیم صهیونیستی ادامه دارد. آمریکا نشان داد در ارتکاب جرم شریک اساسی است و اگر حمایت آمریکا نباشد، این رژیم توانایی اداره جنگ را ندارد.

صبح امروز دوشنبه 30 بهمن ماه ناصر کنعانی ، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود که در مصلی امام خمینی برگزار شد، سوالات خبرنگاران را پاسخ داد.

کنعانی در ابتدا درباره ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و انتخابات اتی گفت: فضای کشور پرشور و نشاطی است و خوشبختانه شاهد حضور پرشکوه ملت بزرگ ایران در جشن‌های ایام الله دهه فجر بودیم. این حضور باشکوه بار دیگر نشان داد ملت ایران همچنان خستگی ناپذیر پای انقلاب و کشور هستند و با این حضور بار دیگر خاک ناامیدی را بر روی دشمنان این نظام پاشیدند. خدمتگزاران ملت در نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور هم امسال با تلاش برپاکننده جشن‌های روز ملی ایران در سفارتخانه‌های ایران بودند. مراسمی که امسال هم پرشکوه تر از سال‌های گذشته برگزار شد. شاهد مشارکت مقام‌های دولتی، سیاسی و رسانه‌های مختلف کشورها در مراسم روز ملی ایران بودیم که نشان دهنده عمق حضور نظام در دل ملت‌های جهان است. ما همچنین پیام‌های متعددی را در سطوح سران و وزرای خارجه داشتیم که خطاب به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور پیام‌های تبریک خودشان را ارسال کردند. ما در آستانه یک رخداد بزرگ ملی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان هستیم. اطمینان داریم ملت ایران همانند انتخابات دیگر برگزار شده در این انتخابات با مسئولیت پذیری حضور پیدا خواهند کرد و نشان خواهند داد همچنان مسئولانه پای انقلاب و نظامشان هستند.

استفاده از سازوکارهای چندجانبه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به عنوان اولویت مهم در دستورکار کشور است

وی در خصوص مناسبات ایران با کشورهای جهان و سیاست خارجی کشور گفت: در سایه ارشادهای مقام معظم رهبری و مبتنی بر نگاه دولت بر گسترش روابط با کشورهای جهان به ویژه همسایه شاهد پویایی چشمگیری در روابط خارجی ایران بودیم. تاکید بر توسعه مناسبات با همسایگان پیشرفت‌های خودش را نشان داد. در سایه نگاه به توسعه روابط اقتصادی شاهد گسترش روابط تجاری علاوه بر کشورهای همسایه با کشورهای دور دست هم هستیم. استفاده از سازوکارهای چندجانبه منطقه‌ای و فرامنطقه ای به عنوان اولویت مهم در دستورکار کشور بود. عضویت در سازوکارهای بریکس، تقویت مناسبات با سازمان همکاری اوراسیا و امضای برنامه جامع همکاری‌های بلند مدت با برخی کشورها و آماده سازی اسناد مشابه نشان دهنده پویایی دولت در مسیر رونق بخشی روابط تجاری است. در سایه توصیه رهبر انقلاب دولت توسعه مناسبات اقتصاد محور را مورد اهتمام خودش قرار داده است. خروج از سیاست خارجی تک ساحتی به ویژه در حوزه اقتصادی محل توجه است.

اقدامات آمریکا برای نجات رژیم صهیونیستی ادامه دارد

جنگ غزه ادعای دروغین بودن حقوق بشر غربی را آشکار کرد

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص آغاز احداث جاده در نوار غزه و حمله صهیونیست ها به رفح گفت: امروز 136 امین روز جنگ ظالمانه رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت رژیم آمریکا علیه ملت فلسطین است. جنگی که نشان داد حقوق بشر آنگونه که کشورهای مدعی با استفاده از امپراتوری رسانه ای تبلیغ می‌کنند، دروغی بیش نیست. فاجعه غزه نقاب را از چهره مدعیان دروغین حقوق بشر کنار زد و نشان داد ماهیت رژیم چه میزان پست و وحشی گری در آن نهفته است و رژیمی که حامیان آن از آن به عنوان نماد دموکراسی یاد می‌کردند چه میزان مبتنی بر دروغ در آن نهفته است. رژیمی که باید پاسخگوی قریب به پنج ماه جنایت علیه ملت مظلوم باشد. اقدامات آمریکا برای نجات رژیم ادامه دارد. آمریکا نشان داد در ارتکاب جرم شریک اساسی است و اگر حمایت آمریکا نباشد رژیم توانایی اداره جنگ را ندارد.

سازمان همکاری اسلامی به مسئولیت جدی خود برای پایان دادن به جنگ در غزه عمل کند

وی افزود: جامعه جهانی نسبت به توقف فوری جنگ مسئولیت جدی دارند. قطعنامه جدید پیشنهادی دولت الجزایر هم مطرح است. متاسفانه آمریکا مخالفت خودش را با این اعلام کرده و مایل است با استفاده از حق وتو مانع انجام وظایف سازمان ملل متحد باشد. قطعا ایران همانگونه تاکید کرده آنچه در فلسطین می‌گذرد نه تنها جنایت علیه بشریت است بلکه تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی است. ایران از ابتدای آغاز بحران در حوزه دیولکاتیک از تمام ظرفیت های خودش استفاده کرد. ما برای سازمان همکاری اسلامی یک مسئولیت جدی قائلیم. ایران قبلا هم خواستار برگزاری نشست فوری شورای وزیران شده بود. از زمان برگزاری نشست چهار ماه سپری شده است. سازمان همکاری اسلامی ظرفیت‌هایی که دارد می تواند باعث بازدارندگی باشد. وزیر خارجه در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان خواستار نشست فوری وزیران شد. ایران بلافاصله طی یادداشت رسمی درخواست خودش را تسلیم دبیرخانه کرد. ایران پیشنهاد برگزاری فوری را مطرح کرد و حتی اعلام آمادگی کرد که میزبان نشست باشد.

ایران از مجموعه اقدامات حقوقی برای محاکمه رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند

وی درباره تقاضای آفریقای جنوبی برای اضافه کردن دستورات جدید به شکوایه خود گفت: ما معتقدیم که دیوان در معرض آزمون جدی قرار دارد که چه میزان از عهده مسئولیتش برخواهد آمد. قرار صادره دیوان مسئولیت جدی برای رژیم اشغالگر ایجاد کرد تا کلیه اقدامات جنایات آمیز خود را متوقف کند. دیوان در این رابطه قرار خودش را مطرح کرد. در ارتباط شکایت دوم آفریقای جنوبی نظر دیوان است که قرار اولیه کفایت لازم را دارد. ما انتظار داریم دیوان در ارتباطات با قرار اولیه جدیت لازم را داشته باشد و رژیم را مسئول تلقی کند و اقدام اولیه خودش را با گام‌های تکمیلی کامل کند. این انتظار ملت‌های جهان است. ایران از مجموعه اقدامات حقوقی کشورها که در مسیر محاکمه رژیم اقداماتی را انجام می‌دهند حمایت می‌کند. ما از اقدام دیروز نشست سران اتحادیه آفریقا هم که خواستار توقف فوری جنایات شدند حمایت کردیم.

ادامه دارد ....


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

در ناتو پیشنهاد کردند سالانه 40 میلیارد یورو برای کمک به اوکراین اختصاص یابد