افزایش محبوبیت ناتو در بین مردم آمریکا


افزایش محبوبیت ناتو در بین مردم آمریکا

حمایت آمریکا از ناتو پس از تهدیدهای دونالد ترامپ افزایش پیدا می‌کند.

طی ماه جاری میلادی 64 درصد از رای‌دهندگان آمریکایی عنوان کرده‌اند که از ناتو حمایت می‌کنند. میزان حامیان ناتو پس از صحبت‌های ضدناتوی ترامپ افزایش پیدا کرده است. ناتو که مخفف سازمان پیمان آتلانتیک شمالی است در سال 1949 ایجاد شد و هدف آن تضمین آزادی و امنیت اعضای خود به واسطه ابزارهای سیاسی و نظامی عنوان شد.

در حال حاضر 31 کشور از جمله آمریکا،کانادا، بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا عضو ناتو هستند.آخرین نظرسنجی انجام شده حاکی از افزایش حمایت‌ها از ناتوست. زیرا بسیاری از کشورهای جهان با شرایط سخت نظامی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کنند. جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس، جنگ روسیه و اوکراین، درگیری در خاورمیانه، تهدید چین علیه تایوان و نیروی دریایی آمریکا از جمله مواردی است که موجب شده حامیان ناتو از آن حمایت بیشتری کنند.

افزایش محبوبیت ناتو در بین مردم آمریکا

طبق نظرسنجی جدید انجام شده در آمریکا نیز اکثریت رای‌دهندگان این کشور به طور علنی و واضح از ناتو حمایت می‌کنند. حمایت ها از ناتو تحت تاثیر اظهارات جنجالی دونالد ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 افزایش یافته است. اظهارات وی مبنی بر تهدید کشورهای عضو ناتو با محکومیت‌ شدید کاخ سفید، رسانه‌ها و شخصیت‌های برجسته آمریکایی مواجه شد. در نظر سنجی مذکور حدود 1 هزار و 500 نفر مورد سوال قرار گرفتن و پاسخ‌دهندگان از گروه‌های سنی مختلف، جنسیت‌ها و نژادهای مختلف و متفاوت بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403/ گمشده ای را پیدا میکنی