آماده باش هلال احمر برای نوروز 1403


آماده باش هلال احمر برای نوروز 1403

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر پیشنهادی را برای مقابله با خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان در جاده‌های کشور ارائه کرد.

آماده باش هلال احمر برای نوروز 1403

به گزارش راهبرد معاصر، صادق محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ که با حضور رئیس پلیس راهور فراجا، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و نمایندگانی از وزارت بهداشت، سازمان راهداری، اورژانس، جمعیت هلال احمر و ... برگزار شد، به تشریح تمهیدات جمعیت هلال احمر برای نوروز ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: برای نوروز ۱۴۰۳، تعداد پایگاه‌های ثابت و سیار امداد و نجات هلال احمر از ۱۴۳۰ پایگاه به ۱۵۱۳ پایگاه افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین تعداد امدادگران ما نیز حدود ۳ هزار نفر افزایش داشته و به بیش از ۲۲ هزار نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین آمبولانس‌ها و خودرو‌های امداد و نجات هلال احمر و نیز ناوگان بالگردی ما نیز در آماده باش کامل قرار دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۰۰۰ دستگاه خودروی سازمان امداد و نجات شامل ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی نجات و ... در گمرک بوشهر گیر کرده و ترخیص نمی‌شوند، گفت: امیدواریم که اقدامات لازم برای ترخیص این خودرو‌ها انجام شود.

محمودی همچنین با اشاره به گزارش فرمانده پلیس راه کشور درباره سهم خستگی و خواب آلودگی در وقوع تصادفات رانندگی گفت: پیشنهاد می‌دهم برای کاهش تصادفات جاده‌ای به رانندگان قهوه مجانی یا نوشابه و نوشیدنی‌هایی خاص با کافئین بالا داده شود، تا مانع از خستگی و خواب آلودگی آنان شود. البته بهترین اقدام همچنان همراهی مردم و رانندگان و داشتن خواب و استراحت کافی قبل از رانندگی است./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان