انتخابات چگونه می‌تواند بسترساز اصلاح کشور باشد؟


انتخابات چگونه می‌تواند بسترساز اصلاح کشور باشد؟

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی روشن و صریح ناظر بر لازمه اصلاحات با حضور در انتخابات است، گفت: فرمایشات رهبر انقلاب پاسخ روشن و کوبنده‌ای به برخی اظهارات است که مسیر اصلاحات را در روش‌های غیر دموکراتیک و غیر اسلامی، نافرمانی مدنی، ایجاد آشوب و فتنه و نیز کشاندن مردم به کف خیابان‌ها می‌دانند.

انتخابات چگونه می‌تواند بسترساز اصلاح کشور باشد؟

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ امام خامنه ای (حفظه الله) رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم آذربایجان شرقی فرمودند: همه باید در انتخابات شرکت کنند، انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی و راه اصلاح کشور است. آن کسانی که دنبال این هستند مشکلات را برطرف و ترمیم کنند، بایستی در انتخابات حضور یابند که راه درست انتخاب است.


ایشان افزودند: ‌در وهله نخست، حضور مردم و در درجه‌ بعد انتخاب اصلح اهمیت دارد. همه کسانی که مطرح می شوند، به دلیل اینکه از زیر نگاه شورای نگهبان گذشتند، صالح هستند، منتها میانشان صالح‌تر را باید انتخاب کرد.


حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی درباره عبارت کلیدی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «حضور در انتخابات راه اصلاح کشور است»، به «راهبرد معاصر» گفت: بارها مقام معظم رهبری درباره اصلاحات و حل مشکلات صحبت های مفصلی با مسئولان و مردم در مسئولیت ها و گروه های مختلف مطرح کرده اند.

سخنان رهبر معظم انقلاب خط بطلانی بر همه فتنه انگیزی ها بود، زیرا راه و روش صحیح اصلاح امور و حل مشکلات جامعه را با مراجعه به آرای عمومی و انتخابات مشخص کردند


وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی در روزهای اخیر با تأکید بر اینکه راهکار اصلاح کاستی ها و معضلات کنونی کشور حضور در پای صندوق رأی و مشارکت آحاد جامعه در انتخابات است، اتمام حجت کردند، مبنی بر اینکه همگان بدانند راهکار تغییرات و ایجاد تحولات اساسی در نظام اقتصادی و اجرایی کشور مراجعه به صندوق آراست.


کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: موضوع به این دلیل حائز اهمیت است که رأی دهندگان با رأی خود وارد مشارکت سیاسی می شوند، قدرت تغییر دارند و می توانند افراد نخبه ای انتخاب و راهی مجلس شورای اسلامی کنند که قادر به حل مشکلات باشند.


کنعانی مقدم گفت: آنچه رهبر انقلاب روشن و صریح درباره اصلاحات با حضور در انتخابات بیان کردند، پاسخ روشن و کوبنده ای به برخی برخی اظهارات است که مسیر اصلاحات را در روش های غیردموکراتیک و غیر اسلامی، نافرمانی مدنی، ایجاد آشوب و فتنه و نیز کشاندن مردم به کف خیابان ها می دانند. سخنان رهبر معظم انقلاب خط بطلانی بر همه فتنه انگیزی ها بود، زیرا راه و روش صحیح اصلاح امور و حل مشکلات جامعه را با مراجعه به آرای عمومی و انتخابات مشخص کردند.


وی افزود: حضور مردم در پای صندوق رأی نباید به عنوان کاری سیاسی مطرح شود، بلکه تکلیفی شرعی است؛ از این منظر که حفظ اصل نظام اهمیت دارد و یکی از ارکان اصل نظام، حضور حداکثری مردم در انتخابات است. بنابراین سخنان مقام معظم رهبری اتمام حجت بر کسانی است که تلاش می کنند مردم را از صحنه انتخابات دور کنند.


کارشناس مسائل سیاسی درباره اقدامات مجلس شورای اسلامی در راستای اصلاحات گفت: اصلاحات امیدآفرین است، به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این موضوع تأکید می کنند. در ابعاد مختلف نیاز به اصلاحات احساس می شود، اما به طور مشخص درباره مجلس شورای اسلامی با توجه به وظایف آن، وضع قوانین اصلاحی در راستای حذف موانع از سر راه مردم به ویژه در امور اقتصادی، کسب و کارها و موانع قوانین مرتبط با قانون انتخابات، فعالیت احزاب سیاسی و قانون گذاری در راستای کمک به نهادها و وزارتخانه هایی که به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی هستند، احساس می شود.

اصلاحات امیدآفرین است، به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این موضوع تأکید می کنند


وی تصریح کرد: با اصلاح قوانین به وسیله نمایندگان کارآمد، مسئولان اجرایی کشور ملزم به اجرای مصوبات مجلس هستند، لذا باید روش های کاری خود را بر مبنای اصلاحات مورد نظر مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی و تنظیم کنند؛ به همین دلیل مجلس در رأس امور است و خانه ملت خوانده می شود.


کارشناس مسائل سیاسی گفت: مجلس موتور محرکه اصلاح امور کشور به نفع کلیت جامعه باید نقش اساسی ایفا کند، به همین دلیل رهبر معظم انقلاب بر حضور مردم در انتخابات تأکید می کنند. ایشان می دانند انتخاب نمایندگان نخبه می تواند اثرات مثبتی بر تغییرات و تحولات در نظام اجرایی و اداری کشور به وجود آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو