زمان آغاز تبلیغات انتخابات مجلس


زمان آغاز تبلیغات انتخابات مجلس

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تبلیغات انتخابات مجلس دوازدهم از ساعت صفر بامداد ۳ اسفند لغایت ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند انجام می‌شود.

محسن اسلامی ، دبیر ستاد انتخابات کشور درباره سازوکار وزارت کشور در خصوص انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: براساس جدول زمان‌بندی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، بازه تبلیغات قانونی نامزد‌های انتخابات از فردا (۳ اسفند) آغاز می‌شود و تا ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ادامه دارد.

دبیر ستاد انتخابات کشور ادامه داد: ما دستورالعمل تبلیغات را قبلا به رسانه‌ها، حوزه‌های انتخابیه و ستاد‌های انتخابات اعلام کردیم و به‌واسطه پیامکی که برای نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی ارسال کردیم آن‌ها هم در جریان کار قرار گرفتند و این دستورالعمل مبنای اصلی بازه تبلیغات خواهد بود.

وی اظهار کرد: دستورالعمل تبلیغات مشخصا به دو حوزه حقیقی و مجازی اهمیت می‌دهد و در این دستورالعمل تبلیغات مجاز و غیرمجاز را برشمردیم و مبنای تبلیغات نامزد‌ها باید براساس دستورالعمل تبلیغات باشد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: به‌واسطه قانون شفافیت باید نامزد‌های انتخابات، سامانه مالی انتخابات که مشخصا به‌دنبال این است که فرآیند‌های مالی مثل ثبت و ضبط گردش مالی، هزینه‌ها و منابعی که در خصوص تبلیغات در اختیار دارند را تکمیل کنند.

اسلامی بیان کرد: الان حدود دو هفته است که پیامکی برای نامزد‌های انتخابات مجلس ارسال شده و سامانه را مشاهده و حسابدار معرفی کرده‌اند و آنچه به‌عنوان هزینه برپایی ستاد، تجمعات، تبلیغات و حق‌الزحمه عوامل است در این سامانه ثبت خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: آنچه به‌عنوان تخلف از این دستورالعمل مشاهده کنیم حتما هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت به آن ورود می‌کنند و نظارت لازم در حال شکل‌گیری است لذا به محض اینکه تخلفی مشاهده شود مراجع قضایی در جریان خواهند گرفت و تذکر و اقدامات قانونی صورت می‌گیرد.

وی افزود: ستاد‌های پیشگیری از جرایم طی چند ماه گذشته در همه حوزه‌های انتخابیه فعال بودند و نظارت و پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی با آنهاست.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: براساس ماده ۸ قانون احزاب، جبهه‌های سیاسی می‌توانند اقدام به ارائه فهرست و معرفی لیست نامزد‌های مورد حمایت خود کنند و براساس آنچه ما به عنوان جبهه‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی قانونی و فعال احصا کردیم ۷۳ حزب ملی، ۳۰ حزب استانی و ۲۰ جبهه این امکان برایشان فراهم است و حتما نامزدی که اسمش در فهرست قرار می‌گیرد باید رضایت ورود به لیست را به آن حزب یا جبهه اعلام کند.

اسلامی اظهار کرد: برخی از گروه‌های سیاسی درخواست دارند که انتشار فهرست داشته باشند که اعلام کردیم باید به هیئت‌های بررسی استانی تبلیغات درخواست خود را ارائه کنند و آن‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند که آیا ارائه فهرست قانونی است یا خیر.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سوپر گل آلومینیوم به پرسپولیس +فیلم