انگلیس تحریم‌های جدیدی علیه روسیه به بهانه مرگ ناوالنی وضع کرد


دولت انگلیس امروز (چهارشنبه) تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به بهانه مرگ الکسی ناوالنی منتقد سرشناس دولت مسکو وضع کرد.

انگلیس تحریم‌های جدیدی علیه روسیه به بهانه مرگ ناوالنی وضع کرد

به گزارش راهبرد معاصر؛ طبق بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس ۶ نفر از مدیران ارشد زندانی که ناوالنی در آن حبس بود، به دلیل آنچه بد رفتاری با وی نامیده شده است، در فهرست این تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

بر این اساس وادیم کنستانتینوویچ کالینین، رئیس زندان به همراه سرگئی نیکولاویچ کورژوف، واسیلی الکساندرویچ ویدرین، ولادیمیر ایوانوویچ پیلیپچیک، الکساندر ولادیمیرویچ گولیاکوف و الکساندر والریویچ اوبرازتسف، معاونان وی، توسط انگلیس تحریم شده‌اند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس، افراد تحریم شده از ورود به این کشور منع و دارایی‌های آن‌ها مسدود شده است.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: واضح است که مقام‌های روسیه ناوالنی را یک تهدید می‌دانستند و بار‌ها سعی کردند او را ساکت کنند.

وی ادعا کرد: ماموران سرویس امنیت فدرال روسیه او را در سال ۲۰۲۰ با ماده نوویچوک مسموم و به دلیل فعالیت‌های سیاسی مسالمت آمیز زندانی کردند.

وزیر امور خارجه انگلیس با بیان این ادعا که «هیچ کس نباید در ماهیت ظالمانه نظام روسیه شک کند» افزود: ما امروز بلندپایه‌ترین مقام‌های زندان را که مسئول نگهداری ناوالنی بودند، تحریم می‌کنیم. کسانی که مسئول رفتار وحشیانه علیه او بودند تردید نکنند که ما آن‌ها را پاسخگو خواهیم کرد.

الکسی ناوالنی منتقد سرشناس دولت روسیه که در حال طی کردن دوران محکومیت خود در زندانی در منطقه یامالو-نِنِتس روسیه بود، جمعه هفته گذشته جان خود را از دست داد.

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد که او بعد از یک پیاده‌روی احساس ناخوشایندی کرد و بی‌درنگ هوشیاری خود را از دست داد. بر اساس این گزارش، کارکنان پزشکی زندان برای احیای وی وارد عمل شدند و یک تیم فوریت‌های پزشکی فراخوانده شد؛ آن‌ها سعی کردند ناوالنی را احیا کنند، اما موفق نشدند. در نهایت، پزشکان اورژانس، مرگ او را تأیید کردند. منابع قضایی اعلام کردند که دلایل مرگ ناوالنی در حال بررسی است.

دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه نیز در این باره گفت: «سازمان زندان‌های فدرال روسیه همه بررسی‌ها را درباره مرگ ناوالنی انجام می‌دهد.» وی تاکید کرد که علت مرگ ناوالنی باید توسط پزشکان مشخص شود.

ناوالنی که به‌دلیل محکومیت‌های قبلی زندانی بود، ۱۳ مرداد در پایان یک محاکمه دیگر به ۱۹ سال زندان محکوم شده بود. وی که در دهه اخیر سرسخت‌ترین منتقد پوتین معرفی می‌شد، در دادگاه‌های قبلی به جرم «کلاهبرداری و سرپیچی از احکام قضایی» در مجموع به ۱۱ سال و ۶ ماه زندان محکوم و سازمان او به عنوان "سازمان افراطی" غیرقانونی اعلام شد.

ناوالنی و حامیانش معتقد بودند که این پرونده نیز همچون اتهامات قبلی انگیزه سیاسی داشت و هدف آن دور نگه داشتن او از عرصه سیاست برای مدتی طولانی‌تر است. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل گرگ با نوشته های انگیزشی + متن های زیبا و انگیزشی