رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر: کیفیت نظافت پایتخت هنوز مطلوب ما نیست


رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر: کیفیت نظافت پایتخت هنوز مطلوب ما نیست

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: هنوز کیفیت نظافت شهر تهران مطلوب ما نیست.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر: کیفیت نظافت پایتخت هنوز مطلوب ما نیست

به گزارش راهبرد معاصر؛ پیرهادی در مورد وضعیت نظافت شهر و اجرای طرح جدید شهرداری تهران برای نظافت شهر، اظهار کرد: روز گذشته به همراه شهردار تهران و معاون خدمات شهری و رئیس سازمان پسماند جلسه‌ای با ۱۴ پیمانکاری که قرار است موضوع تنظیف شهر را اجرایی کنند، برگزار شد.

وی با بیان اینکه یکپارچه سازی و کم شدن پیمانکاران ویژگی‌هایی دارد، افزود: اول اینکه قرارداد پیمانکاران سه ساله شد و این در حالی است که پیش از این قرارداد‌ها یک ساله بود و بر همین اساس پیمانکاران تمایلی به خرید ماشین آلات و تجهیزات نداشتند و نسبت به نوسازی ناوگان نیز اقدام نمی‌کردند؛ اما حالا، چون قرارداد سه ساله شده انگیزه بیشتر شده و این مسئله موجب شده تا پیمانکاران قوی به کار با شهرداری تهران علاقمند شوند و حتی چند پیمانکار خرد نیز کنسرسیوم تشکیل داده و سعی کردند با کمک هم، کار کنند.

پیرهادی با بیان اینکه کاهش تکثر قرارداد‌ها و یکپارچه سازی قرارداد‌ها و وجود پیمانکاران قوی، از ویژگی‌های این مدل است، گفت: از این به بعد شهرداری تهران می‌داند با پیمانکار مشخص در حوزه خشک و‌تر سروکار دارد و این در حالی است که پیش از این شهرداری با تعدد و تکثر پیمانکاران در مناطق روبرو بود؛ البته ما هنوز نقد‌های جدی داریم و درست است که کیفیت نظافت شهر نسبت به خیلی از کشور‌ها بهتر است؛ اما هنوز مطلوب ما نیست و حتما باید بهتر شود.

به گفته عضو شورای شهر تهران، در جلسه با حضور شهردار تهران هم گفتم که ما در حوزه نظافت شهر نقد‌هایی داریم و با شروع به کار پیمانکاران بعد از یک تا دو ماه عذری پذیرفته نیست و حداکثر تا اردیبهشت ماه باید تغییر در حوزه رفت و روب در شهر تهران را احساس کنیم و اگر تغییر حس نشود نشان از ضعف مدیریت شهری است.

یکی از تعهدات پیمانکاران جمع آوری زباله گرد‌ها و کاهش شدید آن‌ها است

وی با بیان اینکه تا اردیبهشت ماه منتظر بهبود وضعیت نظافت شهر خواهیم ماند، در مورد وضعیت زباله گردی، گفت: یکی از تعهدات پیمانکاران جمع آوری زباله گرد‌ها و کاهش شدید آن‌ها است و خواستار آن هستیم که شاهد زباله گردی در تهران نباشیم.

پیرهادی گفت: تعداد کل پیمانکاران ۱۴ مورد شد که تعدادی از آن‌ها از پیمانکاران قبلی بود و براساس فراخوان سازمان پسماند این پیمانکاران جذب شده‌اند. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان