60 درصد سرزمین‌های اشغالی بدون برق است


60 درصد سرزمین‌های اشغالی بدون برق است

به رغم ادعای مقامات صهیونیستی درباره اختلال در نیروگاه برق، بروز خاموشی در اراضی اشغالی نتیجه حملات متعدد سایبری است.

60 درصد سرزمین‌های اشغالی بدون برق است

به گزارش راهبرد معاصر. کانال اسرائیلی کان ۱۱گزارش داد، «اسرائیل» برای قطعی‌های متعدد برق که بیش از ۶۰ درصد مناطق آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد آماده می‌شود که هر منطقه تقریبا ۴۸ ساعت طول می‌کشد. علاوه بر این، پیش بینی می‌شود که قطع برق محلی تا سه هفته ادامه داشته باشد.

مدیرکل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی ضمن هشدار درباره تبعات آن گفت: در صورت بروز سناریوی خاموشی، ممکن است با وضعیتی مواجه شویم که تعداد قابل توجهی از اسرائیلی‌ها جان خود را از دست بدهند.

بر اساس این گزارش، مقامات ارشد خدمات اورژانس اسرائیل به ویژه در مورد "بیماران متکی به تنفس مصنوعی و بیماران مبتلا به بیماری تنفسی" در صورت قطعی گسترده و طولانی مدت برق نگران هستند. برآورد آن‌ها نشان می‌دهد که تقریباً ۳۵۰۰۰ بیمار تنفسی در اراضی اشغالی وجود دارد.

این گزارش فاش کرد که وزارت بهداشت اسرائیل خرید ژنراتور‌هایی را در مقیاس وسیع برای بیماران تنفسی آغاز کرده است. این اقدامات با هدف جلوگیری از فروپاشی سیستم مراقبت‌های بهداشتی انجام می‌شود.

رسانه‌های اسرائیلی دو روز پیش از قطعی گسترده برق در بسیاری از مناطق فلسطین اشغالی در ۱۸ فوریه از جمله در حیفا، صفاد و "دیمونا" خبر دادند.

این رسانه‌ها با اشاره به اینکه ۱۲۰۰۰۰ اسرائیلی بدون برق بوده اند مدعی شدند که این قطعی که به بنی براک، پتاه تیکوا و بیر شوا نیز رسیده است.

گفته می‌شود حملات سایبری به سیستم برق که بر زیرساخت‌های آن تاثیر گذاشته است مهمترین دلیل قطعی برق در اراضی اشغالی است. این در حالی است که مقامات صهیونیستی به دروغ اختلال در نیروگاه برق را دلیل این خاموشی عنوان کرده اند.

اراضی اشغالی در حالی با قطعی برق مواجه هستند که حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه نه تنها موجب قطع برق خانه‌ها و مراکز شده است بلکه بیمارستان‌های غزه نیز در سایه این حملات بی برق هستند و بسیاری از بیماران و زخمی‌ها به دلیل نبودن برق جان خود را از دست داده اند./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شاد | عکس های خوشحال کننده و شاد کننده برای پروفایل