بزرگ‌ترین عرضه اولیه بازار سرمایه کشور؛ به‌زودی


معاون طرح و برنامه و بودجه شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان گفت: درصورت مساعد بودن شرایط بازار بورس، سهام شستان با نماد «وشستان» تا پایان سال یا ابتدای سال آینده عرضه خواهد شد و بزرگ‌ترین عرضه اولیه بازار سرمایه کشور رقم خواهد خورد.

اشرفی با بیان اینکه شستان به عنوان یکی از بزرگان هلدینگ‌های چندرشته‌ای کشور سال‌هاست که خارج از بورس است، افزود: این در حالی است که اغلب هلدینگ‌های مشابه استفاده‌ای حداکثری از ابزارهای این بازار دارند. وی اظهار کرد: در سال گذشته سهام یکی از شرکت‌های تابعه را عرضه کردیم که در حال حاضر سهام آن در فرابورس در حال معامله است، ولی با ایجاد تغییر و تحول مدیریتی در شستان در سال جاری، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود را عرضه شستان در بازار سرمایه قرار دادیم.

معاون طرح و برنامه و بودجه شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان با تاکید بر اینکه ورود به بورس می‌تواند منابع مالی عظیمی ‌برای پیشبرد پروژه‌ها و متنوع‌سازی سبد سرمایه‌گذاری برای ما ایجاد کند، گفت: این امر می‌تواند منجر به شفافیت مالی و اعتبار در بازار به‌عنوان هلدینگ چندرشته‌ای مالی و دسترسی به انواع روش‌های مالی مبتنی بر بازار سرمایه از جمله امکان تاسیس صندوق‌ها، تامین سرمایه و چاپ اوراق به عنوان یک نهاد مالی شود.

اشرفی تصریح کرد: شستان در خردادماه سال ‌جاری تبدیل به سهامی ‌عام و در مردادماه تبدیل به نهاد مالی پذیرفته‌ نزد سازمان بورس و اوراق بهادار شد و در بهمن‌ماه سال‌جاری به عنوان ششصد و دوازدهمین ناشر پذیرفته‌شده در بورس در بخش شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی و با نماد «وشستان» درج شد.

وی ادامه داد: اکنون در مرحله ارزش‌گذاری و بعد در صف عرضه قرار خواهد گرفت و اگر شرایط بازار مساعد باشد، به‌زودی شستان عرضه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022