بازگشت پرسپولیس به جمع مدعیان


بازگشت پرسپولیس به جمع مدعیان

هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر عصر روز گذشته در شرایطی پیگیری شد که در حساس‌ترین تقابل، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی موفق شد با نتیجه 2 بر صفر از سد تراکتور عبور کند و دوباره خودش را به استقلال صدرنشین نزدیک کند.

هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر عصر روز گذشته در شرایطی پیگیری شد که در حساس‌ترین تقابل، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی موفق شد با نتیجه 2 بر صفر از سد تراکتور عبور کند و دوباره خودش را به استقلال صدرنشین نزدیک کند. سرخ‌پوشان تهرانی که هفته گذشته در اولین بازی نیم‌فصل شکست غیرمنتظره‌ای مقابل آلومینیوم اراک داشتند، در این هفته با نمایشی هجومی توانستند به اولین برد عصر اوسمار ویرا دست پیدا کنند.

اوسمار، دستیار برزیلی یحیی گل‌محمدی، پس از استعفای یحیی، روی نیمکت سرمربیگری این تیم نشست ولی مخالفان زیادی داشت. بسیاری او را مربی کوچکی برای تیم بزرگ پرسپولیس می‌دانند ولی دست‌کم در جدال دیروز با تراکتور، نشان داد که سبک و سیاقش چندان با رویه‌ای که یحیی گل‌محمدی داشت تفاوت ندارد.

نمایش روز گذشته پرسپولیس به حدی بود که هوادارانش را پس از این تغییرات راضی نگه دارد. پرسپولیس در شرایطی در این هفته از سد تراکتور عبور کرد که رقیب با یک بازی کمتر ولی فقط با دو امتیاز اختلاف در تعقیب سرخ‌پوشان تهرانی بود. تراکتوری‌ها که در پنج بازی قبلی‌شان در لیگ برتر شکست‌ناپذیر نشان داده بودند، در این جدال حرف زیادی برای گفتن نداشتند تا یک شکست دیگر در کارنامه‌شان ثبت شود.

این شکست البته درحالی برایشان رقم خورد که آنها 53 روزی می‌شد که در لیگ بازی نکرده بودند و دیدارشان در هفته شانزدهم با سپاهان هم به تعویق افتاد. نکته درخورتوجه اینکه شکست روز گذشته تراکتور، رکورد خوب این تیم در فاز تدافعی را هم به هم ریخت. آنها پنج بازی متوالی بود که گلی نمی‌خوردند و از این حیث رکورد قابل‌توجهی برای خودشان به ثبت رسانده بودند.

آمار در پرسپولیس ولی رویه‌ای کاملا متفاوت داشت؛ چرا‌که بعد از شش هفته که فقط یک بار کلین‌شیت کرده بودند، در این بازی موفق شدند دروازه‌شان را بسته نگه دارند. پرسپولیس حالا با احتساب بازی شب گذشته در هفت بازی آخر خود به سه تساوی، سه برد و یک شکست دست یافته است.

برای تشریح اوضاع بد تراکتور در تقابل‌های رودررو با پرسپولیس هم شاید ذکر همین نکته کافی باشد که این تیم تبریزی با 16 شکست برابر پرسپولیس، به هیچ تیمی بیشتر از این در لیگ نباخته است. در تقابل‌های اخیر کفه ترازو کاملا به نفع پرسپولیس سنگینی می‌کند و در 9 مصاف قبلی پرسپولیس هشت بار به پیروزی رسیده است که یکی از این بردها با حکم کمیته انضباطی بوده است.

بازگشت پرسپولیس به جمع مدعیان

تنها برد تراکتور در این 9 بازی به آخرین رویارویی دو تیم در ورزشگاه آزادی بازمی‌گردد که مثل این بازی بدون تماشاگر برگزار شد. تراکتور در این فصل عملکرد خوبی داشته ولی در برابر مدعیان دیگر قهرمانی نتایج خوبی کسب نکرده است. این تیم در سه بازی با سپاهان، استقلال و پرسپولیس در نیم‌فصل اول متحمل شکست شد و این کارنامه باعث شد تا از قافله مدعیان جا بماند.

شکست تازه برابر پرسپولیس یکی دیگر از گزاره‌هایی است که نشان می‌دهد این تیم در این فصل در تقابل با مدعیان مشکل اساسی داشته است. روز گذشته به غیر از بازی پرسپولیس سه دیدار دیگر هم برگزار شد که گل‌گهر با پیکان 2-2 مساوی کرد، استقلال خوزستان در جدالی پرگل 3 بر 2 از سد آلومینیوم اراک عبور کرد و نساجی هم در دیداری عجیب با 3 گل در خانه مغلوب مس رفسنجان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز معلم مبارک به برادرم 1401 + عکس نوشته تبریک روز معلم به برادر