هیات پارلمانی ایران در مجمع عمومی مجالس آسیایی حاضر می‌شود


هیات پارلمانی ایران در مجمع عمومی مجالس آسیایی حاضر می‌شود

هیات پارلمانی ایران با سفر به آذربایجان در مجمع عمومی مجالس آسیایی(APA) حضور پیدا می کند.

هیات پارلمانی کشورمان به ریاست جلیل رحیمی جهان آبادی عضو گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA و با همراهی ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای شرکت در چهاردهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی(APA)، به میزبانی مجلس آذربایجان عازم باکو شده اند.

در این نشست ریاست دوره ای این مجمع به مدت دو سال به مجلس جمهوری آذربایجان منتقل می‌شود. همچنین، پیش نویس کلیه قطعنامه های ارائه شده در نشست‌های تخصصی کمیته های چهارگانه شامل، کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار، کمیته دائمی امور بودجه و برنامه ریزی، کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماع و کمیته دائمی امور سیاسی مورد بررسی و تصویب نهایی قرار خواهد گرفت.

تاییدیه روسای کمیته های تخصصی این مجمع برای سال 2024 نیز در دستور کار این نشست قرار دارد. بررسی درخواست سازمان‌ های بین المللی برای عضویت ناظر در این مجمع از جمله موارد دیگری است که به تصویب خواهد رسید. مجلس شورای اسلامی نامزدی خود را برای ریاست این مجمع در سال های 2027 - 2026 اعلام کرده است.

چهاردهمین نشست مجمع مجالس آسیایی با حضور 25 کشور برگزار می شود. کشورهای بحرین، عراق، مالدیو، عمان، عربستان، سریلانکا، تاجیکستان، تایلند، ترکیه و آذربایجان در سطح رئیس مجلس؛ فلسطین، روسیه، قطر و امارات در سطح نائب رئیس؛ ایران، اندونزی، یمن، سوریه، چین، لائوس، بنگلادش، قبرس، هند، اردن و قزاقستان در سطح نماینده مجلس، شرکت می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه