انسیه خزعلی: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی زنان روستا برنامه داریم


معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی زنان روستایی برنامه دارد که بیمه اجتماعی فرزندان و اختصاص سهمیه و اعتبار خاص از جمله برنامه حمایتی دولت است.

انسیه خزعلی: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی زنان روستا برنامه داریم

به گزارش راهبرد معاصر؛ انسیه خزعلی روز پنجشنبه در همایش سمن‌ها در ساری افزود: دولت با افزایش اعتبار در حوزه آسیب‌های اجتماعی زنان روستایی تلاش کرد بخشی از مشکلات پیش روی آن‌ها را کاهش دهد که این امر زمینه رضایتمندی زنان را فراهم کرد.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های جدی ما آن است تا با همه سمن‌ها در کشور دیدار داشته باشیم و برای حل مشکلات آن‌ها با بهره مندی از تمام ظرفیت‌ها تلاش کنیم.

خزعلی با بیان این مطلب که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید از توان سمن‌ها استفاده شود، خاطرنشان کرد: دغدغه‌های برخی از سمن‌ها در حوزه زنان با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان‌ها برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: خانواده نیازمند یک سرپرست است و این امر می‌تواند توسط یک مرد یا زن انجام شود، اما زنان سرپرست خانواده که در بخش تولید فعالیت دارند باید مورد حمایت جدی قرار گیرند.

خزعلی با اشاره به مشکل زنان دچار اعتیاد بیان کرد: یکی از شرح وظایف در ماده ۱۶ و ۱۵ و اشتغالزایی شرافتمندانه برای این افراد است که با کار مناسب و محیط سالم باید درمان شوند.

معاون رییس جمهور ادامه داد: دولت با کمک برخی خیریه‌ها در تهیه جهیزیه، پیشگیری از اعتیاد اقدامات موثری انجام داده است که این رویه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برخی از مادران از فرزندان معلول خود نگهداری می‌کنندکه با توجه به مشکلات روحی کمک و توجه آن‌ها از طریق انجمن‌های زنان مورد تاکید است.

این مقام مسوول در خصوص حمایت از مشاغل خانگی زنان بیان داشت: حمایت از این زنان بصورت مجازی و حقیقی برای ارایه آموزش‌های خانگی و خرید محصولات تولیدی آن‌ها باید مد نظر باشد. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) مهرانه مهین‌ترابی در 66 سالگی؛ تغییر چهره «مرضیه» سریال دلدادگان بعد 7 سال