پروتکل جدید iMessage یک محافظ قدرتمند است!


پروتکل جدید iMessage یک محافظ قدرتمند است!

به گفته اپل، این پروتکل که PQ3 نام دارد، باعث می‌شود iMessage از نظر امنیت بهتر از سیگنال باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اپل اعلام کرد که در به‌روزرسانی iOS 17.4 ،iPadOS 17.4 ،macOS 14.4 و watchOS 10.4 پروتکل رمزنگاری جدیدی به نام PQ3 را برای iMessage ارائه می‌کند که در برابر حملات پیچیده محاسباتی کوانتومی بهتر از کاربران محافظت می‌کند.

براساس گزارش دیجیاتو، هرچند انجام چنین حملاتی هنوز به صورت گسترده انجام نمی‌شود، اما تیم امنیتی اپل اعلام کرده که با ارائه PQ3 قصد دارد برای این نوع از حملات آمادگی داشته باشد. غول فناوری توضیح می‌دهد که در این حملات هکرها سعی می‌کنند با کمک رایانه‌های بسیار قدرتمند خود به استانداردهای رمزگذاری فعلی و لایه‌های امنیتی iMessage دسترسی پیدا کنند. چنین سناریوهایی ممکن است تا پایان این دهه اجرا شوند، اما کارشناسان امنیتی با این موضوع موافق هستند که صنعت فناوری باید از قبل برای مقابله با چنین تهدیداتی آمادگی داشته باشد.

پروتکل جدید iMessage یک محافظ قدرتمند است!

تیم امنیتی اپل در این پست می‌نویسد: «PQ3 اولین پروتکل پیام رسانی است که به آنچه ما «امنیت سطح 3» می‌نامیم دست پیدا می‌کند - ارائه پروتکل‌های حفاظتی که از ویژگی‌های امنیتی سایر برنامه‌های پیام رسانی پیشی می‌گیرد. به‌جای جایگزینی ساده یک الگوریتم موجود با یک الگوریتم جدید، ما پروتکل رمزنگاری iMessage را از ابتدا بازسازی کرده‌ایم تا امکان رمزگذاری سرتاسری آن را ارتقا دهیم.»

در بخش دیگری از این پست نوشته شده است: «حتی اگر امروز نمی‌توان هیچ یک از این داده‌ها را رمزگشایی کرد، اما هکرها می‌توانند آن‌ها را تا زمان خرید یک کامپیوتر کوانتومی ذخیره کنند، سناریویی که با نام Harvest Now, Decrypt Later شناخته می‌شود.»

اپل: iMessage حالا بالاتر از سیگنال است

پروتکل جدید iMessage یک محافظ قدرتمند است!

اپل همچنین ادعا کرده که با وجود این ویژگی، سرویس پیام‌رسان آن‌ها بالاتر از سیگنال (Signal) قرار می‌گیرد که به‌تازگی لایه‌های امنیتی پیچیده جدیدی را معرفی کرده بود. سیگنال چند ماه پیش پروتکل PQXDH را به سرویس خود اضافه کرده بود و به اولین پیام‌رسانی تبدیل شد که برای حملات محاسباتی کوانتومی قابلیت امنیتی ارائه می‌کند.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1876035

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403/ گمشده ای را پیدا میکنی!