مازراتی MC20 اپرا d’Arte با طراحی متمایز و برجسته رونمایی شد


مازراتی MC20 اپرا d’Arte با طراحی متمایز و برجسته رونمایی شد

مازراتی از پروژه تک ساخت و سفارشی MC20 با نام اپرا d’Arte رونمایی کرد. این خودرو قابلیت‌های بخش سفارشی ساز برند ایتالیایی را به نمایش می‌گذارد. مازراتی در حرکتی که شبیه برنامه شخصی‌سازی فراری است از سوپر اسپرت پیشرانه وسط MC20 سیلو برای...

مازراتی از پروژه تک ساخت و سفارشی MC20 با نام اپرا d’Arte رونمایی کرد. این خودرو قابلیت‌های بخش سفارشی ساز برند ایتالیایی را به نمایش می‌گذارد.

مازراتی در حرکتی که شبیه برنامه شخصی‌سازی فراری است از سوپر اسپرت پیشرانه وسط MC20 سیلو برای نمایشی آپشن های متنوع خود استفاده می‌کند. خودروی جدید اپرا d’Arte پروژه‌ای تک ساخت است که توسط مازراتی فوریسری معرفی شده و پوشش بدنه آن از هنر مدرن با الگوهای ژئومتری و پیکربندی مشابه کابین الهام گرفته است.

در بدنه این خودرو شاهد ترکیب رنگ‌های آبی، سفید، قرمز، مشکی و زرد هستیم که با استفاده از گرافیک خاص خود ما را به یاد مفاهیم ژئومتری اوایل قرن بیستم می‌اندازند؛ به عبارت دیگر، اگر نقاش مشهور هلندی یعنی پیت موندریان در قید حیات بود، مازراتی MC20 اپرا d’Arte می‌توانست خودرویی ایده آل برای او باشد. طراحان این برند ایتالیایی زمان مناسبی را نیز صرف بازنگری در نشان نیزه سه شاخ بزرگ مازراتی صرف کرده‌اند. این لوگو که معمولاً روی بخش پشتی MC20 سیلو نقش می‌بندد هم‌اکنون به یک قطعه هنری انتزاعی تبدیل شده است. حتی رینگ‌های ۲۰ اینچی خودرو نیز رنگ‌آمیزی خاصی دارد و هریک از ترکیب رنگی متفاوتی استفاده می‌کنند. در داخل کابین هم طرح مشابهی برای بخش پایینی داشبورد بکار رفته و پوشش آلکانترای آبی رنگ برای صندلی‌های اسپرت و فرمان انتخاب شده است. نشان جالب اپرا d’Arte نیز مکمل این نوع طراحی خواهد بود.

اما در زیر پوست سوپر اسپرت مازراتی خبری از تغییرات نیست و بنابراین یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با ۶۲۱ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتون متر گشتاور انجام وظیفه می‌کند. همان‌طور که قبلاً نیز گفته شده در سال ۲۰۲۵ نسخه برقی MC20 تولید خواهد شد و با پسوند فولگور در بازار حضور خواهد داشت. شایان ذکر است برنامه شخصی‌سازی فوریسری مازراتی در سال ۲۰۲۰ به راه افتاد و از دو سال بعد در دسترس مشتریان آمریکایی قرار گرفت. آپشن های مدنظر خریداران طیف‌های متنوعی را شامل می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به رنگ‌های مختلف بدنه، طرح رینگ‌ها و کالیپرهای ترمز، تریم های فیبر کربنی سفارشی، قطعات ویژه داخل کابین و حتی پانل‌های بدنه سفارشی برای خریداران ثروتمند اشاره کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سبزتر از همیشه… بررسی ب‌ام‌و X5 پلاگین هیبرید جدید