بازداشت 11 هزار شکارچی غیر مجاز توسط محیط‌بانان


بازداشت 11 هزار شکارچی غیر مجاز توسط محیط‌بانان

به گزارش ر کنا، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا در این‌باره گفت: حفظ محیط زیست و بقای آن برای نسل‌های آینده یکی از معیارهای سنجش توسعه پایدار در کشور محسوب...

به گزارش ر کنا، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا در این‌باره گفت: حفظ محیط زیست و بقای آن برای نسل‌های آینده یکی از معیارهای سنجش توسعه پایدار در کشور محسوب می‌شود و به عبارتی دیگر توجه به محیط زیست یکی از شاخصه‌های توسعه پایدار در کشور است. لذا بی توجهی یا کم توجهی به محیط زیست، مشکلات زیست محیطی عدیده‌ای را برای موجودات زنده به همراه خواهد داشت.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با بیان اینکه پلیس در کنار دیگر نهادهای همکار مسئولیت امنیت کل جامعه را عهده‌دار است، افزود: با تعامل بسیار خوب پلیس و مجموعه محیط زیست شاهد موفقیت‌های بیش از پیش در ارتباط با جرایم این حوزه هستیم.

وی با تصریح بر اینکه محیط‌بانی یکی از مشاغل سخت است، اظهارکرد: حفظ حیات وحش و حیات بشر وظیفه خطیری است که بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و اگر عشق و علاقه در کنار انگیزه نباشد نمی‌توان این مهم را به درستی انجام داد. در این میان محیط بانان با حضور در مناطق تحت مدیریت و برگزاری جلسات توجیهی با بخشداران و دهیاران سراسر کشور می‌توانند نتایج مهمی را در جهت پیشبرد اهداف این یگان برای ایجاد فضا و ساز و کار تبلیغاتی در بستر مسائل زیست محیطی در سراسر کشور به دست آورند.

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با تقدیم ۱۵۰ شهید، بالاترین تعداد شهدا را در میان سایر یگان‌های حفاظت دارد، خاطرنشان کرد: گشت زنی مداوم به صورت خودرویی، موتوری و پیاده در مناطق صعب العبور به صورت شبانه‌روزی توسط محیط‌بانان در سراسر کشور مهر تأییدی بر آن است.

وی با تشرح عملکرد ۱۱ ماهه این یگان در سال جاری گفت: مقابله با صید غیر مجاز آبزیان با ۵۵ هزار و ۵۶۸ و شکار غیرمجاز پستانداران با هزار و ۶۲۴ مورد، به ترتیب ۱۳ و هشت درصد افزایش داشته است.

بنی اسدی فر با اشاره به اینکه برخورد با زنده گیری پرندگان با چهار هزار و ۳۹ عدد و پستانداران با هزار و ۵۰ رأس نسبت به سال گذشته به ترتیب ۱۷ و ۳ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: برخورد با شکارچیان غیر مجاز بصورت جدی در دستور کار این یگان قرار داشته و در ۱۱ ماهه گذشته با دستگیری ۱۱ هزار و ۲۶۱ نفر و کشف چهار هزار و ۶۸۹ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز؛ افزایش ۱۸ درصدی دستگیری و کشف را در این حوزه شاهد بودیم.

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا با تأکید بر اینکه جامعه محیط بانی کشور ۱۵۰ شهید و ۳۰۰ جانباز را تقدیم حفاظت از محیط زیست کرده است، خاطرنشان کرد: این شغل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، ولی آنطور که باید و شاید به آن پرداخته نمی شود، لذا ما تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا زحمات این عزیزان بازتاب گسترده تری داشته باشد.


بازداشت 11 هزار شکارچی غیر مجاز توسط محیط‌بانان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس کاظم صدیقی در آغوش وزیر فرهنگ