زن مسلمان در همه عرصه‌ها پیشگام است و این غیرقابل انکار است


زن مسلمان در همه عرصه‌ها پیشگام است و این غیرقابل انکار است

به گزارش رکنا بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، زینب اختری در دومین کنگره بانوان تأثیر گذار استان بوشهر با اشاره به نقش مهم بانوان در پیروزی انقلاب و عرصه‌های مختلف نظام اسلامی اظهار...

به گزارش رکنا بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، زینب اختری در دومین کنگره بانوان تأثیر گذار استان بوشهر با اشاره به نقش مهم بانوان در پیروزی انقلاب و عرصه‌های مختلف نظام اسلامی اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب با شناخت از ظرفیت‌ها و نگاه اسلامی و دینی از توانایی بانوان به خوبی در به ثمر رساندن انقلاب از این ظرفیت استفاده کردند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور افزود: زن مسلمان در همه عرصه‌ها پیشگام است و این غیرقابل انکار است.

وی گفت: آنچه از اصول و مبانی و اعتقادات اسلامی آموخته‌ایم اسلام زنان را در یک جایگاه انسان ساز قرار داده است و وجود این جایگاه در اعتقاد معمار کبیر انقلاب شکوهمند اسلامی باعث مباهات و افتخار است و باید زندگی در این جامعه و این نگاه به زن مسلمان را شکر گذار باشیم.

اختری ادامه داد: در دوره‌های حساس تاریخی زنان نه فقط در عرصه خانواده بلکه در عرصه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و در عرصه‌های مختلف فعال بوده‌اند.

وی با اشاره به نقش مهم حضرت خدیجه (س) و حضرت زهرا (س) در تشکیل حکومت دینی اسلام و استمرار این حکومت گفت: حضرت خدیجه به عنوان نخستین بانوی مسلمان، یکی از بزرگترین اقتصاددانان زمان خود بودند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور بیان کرد: زنان استان بوشهر نیز در تاریخ این استان تأثیرگذار بوده‌اند و زنان «لرده» دشتستان این استان جز نخستین کسانی بودند که با استعمار مبارزه کردند و بوشهر مقاوم را رقم زدند و این مایه افتخار است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر این مهم تاکید دارند که زن مسلمان دارای هویت والایی است، گفت: زنان پشتیبان و پیشران جامعه در مسائل مهم کشور هستند و در گفتمان سازی و روایتگری اهداف و موفقیت‌های انقلاب اسلامی بسیار نقش برجسته‌ای دارند.

اختری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد: زنان خط مقدم روایتگری در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند و باید برای رسیدن به این مهم دست به دست هم دهیم.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات یازدهم اسفند و نقش مهم بانوان اضافه کرد: انتخابات یکی از ابزارهایی است که به پیشرفت کشور و شعار مردم سالاری که مورد تاکید امام راحل بوده و امروز رهبری معظم نیز بر آن تاکید دارند، کمک می‌کند.

اختری اظهار کرد: بانوان علاوه بر اینکه با انتخاب درست خود نقش مؤثری در تشکیل مجلس کارآمد دارند، برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیز باید ایفای نقش کنند.


زن مسلمان در همه عرصه‌ها پیشگام است و این غیرقابل انکار است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)