گواردیولا آرزوی سرمربی‌گری این تیم را دارد


گواردیولا آرزوی سرمربی‌گری این تیم را دارد

سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال منچسترسیتی می‌گوید که دوست دارد پیش از بازنشستگی روی نیمکت یک تیم ملی بنشیند.

پپ گواردیولا که تا سال ۲۰۲۵ با سیتی قرارداد دارد و احتمال تمدید با این تیم را رد نکرده، حالا از تمایلش برای هدایت یک تیم ملی پرده برداشته است.

پیش‌تر شایعاتی درباره حضور گواردیولا روی نیمکت تیم‌های برزیل، انگلیس و آمریکا مطرح شده و خودش نیز گفته بود که ترجیح می‌دهد در یک رویداد بزرگ همچون جام جهانی ، جام ملت‌های اروپا یا کوپا آمریکا هدایت یک تیم ملی را عهده‌دار باشد.

مرد اسپانیایی در گفت‌وگو با شبکه ای‌اس‌پی‌ان برزیل، در واکنش به اینکه چه دستاوردی را هنوز کسب نکرده است، گفت: یک تیم ملی؛ دوست یک تیم ملی را در جام جهانی یا جام ملت‌ها تمرین دهم و هدایت کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که تیم ملی چه کشوری را برای سرمربیگری ترجیح می‌دهد، افزود: نمی‌دانم چه تیمی خواهان من است! برای کار کردن با یک تیم ملی، درست مثل یک تیم باشگاهی، آنها باید شما را بخواهند.

گواردیولا آرزوی سرمربی‌گری این تیم را دارد

گواردیولا تا اینجای دوران مربیگری دستاوردهای زیادی داشته است. او در اسپانیا، آلمان و انگلیس جام‌های داخلی را بالای سر برده و سه بار هم لیگ قهرمانان را فتح کرده است.

او در دوران حضور در بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی، ۳۲ جام را بالای سر برد اما می‌گوید که برای فتح جام جهانی، جام ملت‌ها یا کوپا آمریکا هیچ هدفی را برای خودش تعیین نکرده است.

وی افزود: هرگز به چنین موضوعی فکر نکرده‌ام. وقتی مربیگری را شروع کردم هرگز به بردن جام داخلی یا لیگ قهرمانان فکر نکردم. هرگز؛ در واقع صرفا این فکر در سرم بود که یک شغل دارم.

سرمربی اسبق تیم فوتبال بارسلونا اضافه کرد: دوست دارم یک جام جهانی، یورو یا کوپاآمریکا یا هر (رویداد) مشابهی را تجربه کنم. نمی‌دانم این اتفاق چه زمانی‌ میفتد؛ ۵، ۱۰ یا ۱۵ سال دیگر معلوم نیست اما دوست دارم مربی بودن در یک جام جهانی را تجربه کنم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتاب تعلیم انشا - سال 1329