چراغ بعدی برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت کجا روشن خواهد کرد؟


چراغ بعدی برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت کجا روشن خواهد کرد؟

روز گذشته دومین مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزار شد و به گفته مسئولان برای برگزاری مجامع دیگر استان‌ها برنامه ریزی خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، ۷ آذر ماه امسال سرانجام نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی تصویب و اعلام شد بر همین اساس اولین مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت دوشنبه ۲۳ بهمن برای استان خراسان شمالی برگزار و بنابر اعلام سازمان بورس با حضور ۵۲.۱ درصد از سهامداران همراه شد.

اما بر اساس اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار دومین مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هم روز گذشته با حضور ۶۳.۲ درصد از سهامداران به صورت حضوری و به صورت الکترونیک از طریق تارنمای dima.csdiran.ir برگزار شد.

مجامع سهام عدالت

مجمعی که پیش از این ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: پس از برگزاری مجامع شرکت سرمایه‌گذاری استان زنجان مصوبات آن بر سامانه کدال منتشر خواهد شد.

گفتنی است، مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برای سهامدارانی است که روش غیرمستقیم را برگزیده‌اند؛ سهامداران مستقیم می‌توانند در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر حضور داشته باشند و اعمال رای کنند.

مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالتی که مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اهمیت حضور سهامداران در آن گفت: انتخاب سهامداران سبب می‌شود هیات مدیره خوب و قوی انتخاب شود که این موضوع می‌تواند بر سودآوری سهام آن‌ها اثرگذار باشد.

مهدی حاجی‌وند افزود: هر چقدر هیات مدیره کار بلدتر و توانمندتر باشد قطعا شرکت بهتر مدیریت می‌شود و با عملکرد مطلوب‌تر سودآوری سهامدار هم افزایش پیدا می‌کند. در کل مشارکت در تصمیم گیری از جمله مواردی است که افراد با حضور در انتخابات سهام عدالت می‌توانند در آن نقش داشته باشند.

اما مجامع بعدی در کدام استان برگزار خواهد شد؟ موضوعی که، ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد: به صورت آزمایشی دو استان خراسان شمالی و زنجان را برنامه برگزاری مجامع داشتیم که بعد از این مجدد برای برگزاری مجامع سایر استان‌ها برنامه ریزی می‌کنیم. فعلا برنامه ریزی ما برای برگزاری مجامع از بعد از ماه مبارک رمضان است و استان‌های گیلان و خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی هستند که اعلام آمادگی برای برگزاری مجامع کرده‌اند.

گفتنی است، پیش از این هم حمیدرضا دانش کاظمی عضو شورای عالی بورس به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: طبق مصوبه شورای عالی بورس باید تا ابتدای شهریور سال ۱۴۰۳ کل مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزار شود.

حالا باید منتظر ماند و دید استان بعدی که مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت آن برگزار می‌شود کدام است و سرانجام قطار مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به ایستگاه پایانی خود خواهد رسید؟ باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت خواهد بود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سهام عدالت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!