تعطیلی مدارس تبریز فردا شنبه 5 اسفند 1402؟


تعطیلی مدارس تبریز فردا شنبه 5 اسفند 1402؟

در این خبر به توضیحاتی درباره مدارس آذربایجان شرقی و تبریز فردا شنبه ۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ و تعطیلی مدارس تبریز شنبه ۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

والدین و دانش آموزان گرامی برای اطلاع از اینکه بدانید که آیا مدارس آذربایجان شرقی و تبریز فردا شنبه ۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ به علت آلودگی،بارش برف یا برودت هوا تعطیل است یا خیر؟ با ما همراه باشید.

تاکنون خبر رسمی مبنی بر تعطیلی مدارس آذربایجان شرقی فردا شنبه اعلام نشده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از فردا (شنبه) نفوذ و فعالیت متناوب سامانه بارشی و توده هوای سرد، موجب بارش باران، برف و کاهش محسوس دما در استان می‌شود.

محمد امیدفر روز جمعه افزود: بر اساس نقشه های پیشیابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای، فعالیت متناوب این سامانه بارشی تا روز دوشنبه در استان ادامه می یابد و موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی به نسبت شدید و مه می شود.

وی اظهار کرد: به دنبال فعالیت این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در نواحی گرمسیر، بارش تگرگ و کولاک برف در مناطق سردسیر و کوهستانی استان، لغزندگی، یخبندان، مه گرفتگی، سقوط بهمن و خسارت به بخش کشاورزی در اثر کاهش محسوس دما وجود دارد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به وزش باد گاهی به نسبت شدید در این مدت، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک و سقف گلخانه ها وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

امیدفر، خواستار انجام اقدامات لازم برای مهار آبگرفتگی و سیلاب های احتمالی، احتیاط در ترددهای جاده ای به ویژه در جاده های کوهستانی، همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم در سفر به مناطق کوهستانی، اطمینان از سلامت فنی خودرو و آمادگی دستگاه های خدماتی و راهداری برای نمک پاشی و برف روبی مناطق سردسیر و کوهستانی شد.

وی بر لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و صرفه جویی در مصرف حام های انرژی تاکید کرد.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک بوده ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره زیر تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و ربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

تعطیلی مدارس تبریز فردا شنبه 5 اسفند 1402؟

شنبه, ۰۵ اسفند3°

-7°/

ابر و خورشید

ابرهای پراکنده

احتمال بارندگی

12%

سرعت وزش باد7 کیلومتر / ساعت

شنبه | روز

3°ابر و خورشید

7 کیلومتر / ساعت

ابر و خورشید. حداکثر 3° سلسیوس. وزش باد غرب-جنوب غربی.

بارندگی

بارندگی

12%پوشش ابر صبحگاهی

پوشش ابر:

63%

طلوع آفتاب

طلوع آفتاب:

۰۷:۰۴:۰۰

شنبه | شب

-7°برف گاه به گاه و وزش ناگهانی

7 کیلومتر / ساعت

برف گاه به گاه و وزش ناگهانی. حداقل -7° سلسیوس. وزش باد شرق-شمال شرق.

بارندگی

بارندگی

68%پوشش ابر شب

پوشش ابر:

86%

غروب آفتاب

غروب آفتاب:

۱۸:۱۳:۰۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعطیلی مدارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال میامی - بوستون 11 اردیبهشت 1403